کد خبر: ۸۴۹۸۸۷
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۵
تعداد بازدید: ۳۶۶
عضو کمیسیون برنامه و بودجه گفت: علت بالا بودن میزان مرگ ومیر را باید وزارت بهداشت ارزیابی کند اما یکی از دلایل آن نبود متخصص بیهوشی در بیمارستان است؛ وزارتخانه اقداماتی انجام داده و متخصص بیهوشی را از کادر درمان شهرستان حذف کرده است؛ دلیل دیگر این آمارها کم بودن تعداد تست‌های انجام شده است و علی‌رغم اینکه تعداد بهبود یافتگان بالا بوده اما همچنان درصد ابتلا و شیوع در شهرستان بالاست.

هیچ کمکی از بنیاد مستضعفان تا الان دریافت نکرده‌ایم/ امکانات ما برای مبارزه با کرونا کم است/ نبود متخصص بی‌هوشی، علت بالا بودن میزان مرگ ومیربه گزارش خبرداغ، محمد خدابخشی نماینده مردم الیگودرز در گفت‌وگو با  ایلنا درباره وضعیت مبتلایان کرونا در حوزه انتخابیه خود گفت: برخی از شاخص‌ها در مبارزه با کرونا، گواهی بر وضعیت بهداشت و درمان است که با تحلیل آنها وضعیت مبتلایان مشخص می‌شود.

وی افزود: در شهرستان الیگودرز درصد مبتلایان تشخیص داده شده نسبت به تعداد تست‌های انجام گرفته ۱۶.۲۳ ارزیابی شده است؛ یعنی به ازای هر ۱۰۰هزار نفر ۲۷۳ نفر تست کرونا انجام داده‌اند اما متوسط کشوری آن خیلی بیشتر بوده که هر چقدر این درصد بالاتر باشد به معنای کمتر بودن امکانات مبارزه با کرونا است.

خدابخشی ادامه داد: این آمارها نشان می‌دهد به نسبت جمعیت، تست‌های کمی انجام می‌شود در حالی که برای بیمار یابی بیشتر لازم است که تست‌ها افزایش یابد.

نماینده مجلس دهم با بسیار بالا دانستن میزان مرگ و میر در شهرستان الیگودرز ، میزان فوتی‌ها در اثر ابتلا به کرونا را ۲۱.۴۳ درصد عنوان کرد و ادامه داد: تعداد فوتی‌های شهرستان به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر ۹.۵۱ درصد است، این میزان فوتی در حالی است که آمار کشوری ۶.۳ است؛ اما درصد بهبود یافتگان آمار خوبی بوده و ۷۸.۵۷ درصد است.

وی اضافه کرد: علت بالا بودن میزان مرگ ومیر را باید وزارت بهداشت ارزیابی کند اما یکی از دلایل آن نبود متخصص بیهوشی در بیمارستان است؛ وزارتخانه اقداماتی انجام داده و متخصص بیهوشی را از کادر درمان شهرستان حذف کرده است؛  دلیل دیگر این آمارها کم بودن تعداد تست‌های انجام شده است و علی‌رغم اینکه تعداد بهبود یافتگان بالا بوده اما همچنان درصد ابتلا و شیوع در شهرستان بالاست.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه در شهرستانی کمتر توسعه یافته قرار داریم، تاثیر کرونا وضعیت مردم به ویژه اقشار آسیب‌پذیر را بدتر کرده است؛ در این شرایط ضرورت دارد که دولت در رسیدگی‌های خود بازنگری انجام دهد چرا که خانواده‌های زیادی در این شهرستان نیازمند یارانه‌های معیشتی هستند و دولت باید کمک‌های بیشتری به شهرستان کند تا بهتر بتوانیم تبعات کرونا را مدیریت کنیم.

وی درباره درباره افزودن متمم به بودجه با توجه به اینکه بودجه سال ۹۹ در شرایط غیر کرونایی بسته شده است، گفت: کرونا اثر خودش را بر محل درآمدهای بودجه گذاشته و لازم است که اصلاحاتی در بودجه انجام شود. اما برای اختصاص ردیف بودجه برای کرونا نیاز نیست چرا که از صندوق توسعه ملی یک میلیارد یورو به آن اختصاص داده شده است.

خدابخشی یادآور شد: بودجه ۹۹ بسته شده و برای هر ردیف بودجه محل درآمدش مشخص شده است اما هنوز مشخص نیست چقدر از آن بودجه محقق می‌شود. اما منابع خوبی به سمت وزارت بهداشت رفته و مشکلی در تخصیص منابع ندارند.

وی با بیان اینکه روزانه افراد زیادی به دفتر نمایندگی برای دریافت کمک مراجعه می‌کنند، درباره کمک نهادهای عمومی غیر دولتی مانند ستاد اجرایی فرمان امام و بنیاد مسضعفان، خاطرنشان کرد: این نهادها حتما می‌توانند کمک کنند ما توقع داریم با توجه به محرومیت منطقه، کمک‌هایی را انجام دهند.

نماینده مجلس دهم گفت: تماس‌هایی هم با مسئولان مختلف داشته‌ایم که امیدواریم کمک کنند، اما بنیاد مستضعفان تا الان هیچ  کمکی به شهرستان الیگودرز نکرده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: