کد خبر: ۶۷۱۷۲۰
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۵ - ۰۴:۰۷
تعداد بازدید: ۱۲۳۹۰
برخی گزارش ها حاکی است، تجمعاتی که طی دو ماه گذشته توسط برخی سپرده گذاران تعاونی غیر مجاز ثامن الحجج مقابل بانک مرکزی برگزار شده، توسط برخی مسئولان یک وزارتخانه دولتی در کانال های تلگرامی پشتیبانی شده است.
خبرگزاری تسنیم نوشت: از بهمن ماه سال گذشته که بانک پارسیان به عنوان بانک عامل برای حل مشکلات سپرده‌گذاران ثامن الحجج انتخاب شد تا امروز که آغاز فاز دوم تسویه حساب با این افراد است ده‌ها تجمع برای مخالفت با برنامه های بانک مرکزی در برخورد با این تعاونی غیر مجاز انجام شد. اما در هیچ یک از تجمعات هیچ رد و اثری از روابط عمومی بانک مرکزی برای اطلاع رسانی صحیح و یا حتی توجیه این معترضان دیده نشد.

این در حالی است که از ابتدای ورود بانک پارسیان به موضوع تعاونی تاکنون بیش از 22 هزار میلیارد ریال به ذی نفعان تعاونی اعتبار ثامن الحجج پرداخت و یک میلیون و 350 هزار حساب آن تعاونی نیز با موفقیت تعیین تکلیف شده که نزدیک به 90 درصد از کل حساب های آن تعاونی است. همچنین تعیین تکلیف کمتر از 150 هزار حساب باقی مانده در دستور کار بانک مرکزی قرار گرفت که از امروز طبق اطلاعیه شماره 9 بانک مرکزی باید به مرحله انجام می رسید.

موضوع جالب توجه این است که در تجمعات اخیر که طی دو ماه گذشته توسط سپرده‌گذاران کلان این تعاونی غیر مجاز انجام شد با این اطلاعیه و پرداخت سپرده ها تا یک سال و طبق جدول زمان بندی شده مخالفت شد. گفتنی است که دراین مخالفت ها راهبری و هدف گذاری های خاصی مشهود است.

یکی از مسیرهای اصلی اطلاع‌رسانی و هماهنگی این سپرده گذاران که در شهرهای مختلف سکونت دارند کانال های تلگرامی متعددی است که توسط کمیته‌هایی متشکل از نمایندگان هر شهر اداره می شود. این کمیته‌ها و نمایندگان با هم فکری و مشورت با یکدیگر خط حرکت و محل تجمع را مشخص کرده و تا بدانجا پیش رفته اند که با متون پلاکاردها و شعارهای ضد بانک پارسیان و بانک مرکزی را نیز از همین طریق به اطلاع افراد حاضر در تجمعات می رسانند.

نکته قابل تامل اینجاست که در این کانال‌ها برخی افراد که در ادارات و ارگان های دولتی هم مشغول به کار هستند با استفاده از اطلاعات خود اقدام به تدوین متون اعتراضی و مکاتبات با مدیران بانک مرکزی کرده و وظیفه معرفی رسانه ها و خبرنگاران منتقد دولت را نیز خود به عهده گرفته اند.

بر اساس تحقیقات انجام شده توسط خبرنگار تسنیم در یکی از مهمترین کانال‌های تلگرامی که اغلب سپرده گذاران کلان نیز عضو آن هستند برخی مسئولان یک وزارتخانه دولتی نیز حضور داشته و اظهار نظرهایی هم در مخالفت با برنامه های بانک مرکزی می کنند.

نتیجه پیگیری های خبرنگار تسنیم حاکی از آن است که تعداد زیادی از سپرده گذاران کلان تعاونی ثامن الحجج که با پیشنهاد اغواکننده پرداخت سودهای بالای 30 درصد جذب شده اند از مقامات دولتی و یا بخش های پردرآمد اقتصادی هستند. یکی از این افراد که سهامدار بیمارستان معروفی در تهران است مبلغی در حدود 13 میلیارد تومان در این تعاونی سپرده دارد که همچنان معتقد است بانک مرکزی حتما باید سودی را که تعاونی به او پرداخت می کرد طی دوره انسداد حساب در بانک پارسیان به او پرداخت کند. رقمی حدود ماهانه 1 میلیارد تومان به این حساب سود تعلق می گیرد.

این افراد بنا به دلایلی از حضور در تجمعات اعتراضی خودداری کرده واشخاص دیگری را به نمایندگی از طرف خود به این تجمعات اعزام می کنند، افرادی از جنس شعبان بی مخ که بی مهابا حاضرند به شعب پارسیان حمله کرده و به پرسنل این بانک صدمه بزنند تا حق الزحمه خود را دریافت کنند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۳
پاسدار
United States
۰۸:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۲
0
0
رفتار بانک مرکزی در شرایط فعلی کارش بدبین مردن سپرده گزاران موسسه ثامن الحجج است /امیدوارم مسولین اطلاعاتی در این خصوص حساس باشند/هرکس مردم را نسبت به انقلاب بدبین کند بی شک در صف دشمنان قرار دارد /اینده این موضوع را ثابت می کند.
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۲
0
0
هرواقعیتی بادروغ وانگ زدن سعی درلا پوشانی داریدتا به ظلم خودادامه دهیدغافل ازانکه به نظام ضربه میزنید
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۲
0
0
هرواقعیتی بادروغ وانگ زدن سعی درلا پوشانی داریدتا به ظلم خودادامه دهیدغافل ازانکه به نظام ضربه میزنید
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۲
0
0
یعنی طرف اگر مدیره دولتی یا خصوصی حق نداره از منافع زندگیش حمایت کنه و پیگری و از ظرفیت های اجتماعی بکنه
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: