کد خبر: ۸۵۱۷۵۷
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۵
تعداد بازدید: ۲۲۸
یک فعال سیاسی اصولگرا، گفت: نمایندگان باید بتوانند حداقل روی یک برنامه چهار ساله از سوی کسی می‌خواهد رییس مجلس شود، حساب باز کنند.

مجلس جای کار فردی نیست/ «استیضاح رییس‌جمهور» یک شعار تبلیغاتی استبه گزارش خبرداغ، حمیدرضا ترقی عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درخصوص رایزنی‌هایی که پیرامون انتخابات هیات رییسه مجلس جریان دارد، گفت:  این یک روندی است که در همه دوره‌ها طی شده و در این دوره هم جریان دارد، البته اکنون طرفین این گفت‌وگوها در حال وحدت و هماهنگی هستند تا جلسه نهایی هفته آینده برگزار شود و به نظر من به یک تصمیم جمعی خواهند رسید.

وی در خصوص مطرح شدن این مساله که فردی که کاندیدای ریاست می‌شود به دنبال ریاست جمهوری در انتخابات آینده نباشد، اظهار داشت: هر کسی از نگاه خودش شاخص‌هایی را برای ریاست مجلس تعیین کرده و پیشنهاد می‌دهد تا این شاخص‌ها مورد توجه نمایندگان قرار گیرد اما درخصوص نکته‌ای که شما گفتید، به هر حال در مورد کسی که می‌خواهد ریاست مجلس را بر عهده بگیرد، نمایندگان باید بتوانند حداقل روی یک برنامه چهار ساله از سوی او حساب باز کنند و طوری نباشد که برنامه‌اش فقط یک ساله باشد، این مساله بیشتر برای استحکام رییس قوه مطرح شده است.

ترقی درخصوص مواجهه‌ مجلس یازدهم و دولت به ایلنا گفت: دولت باید براساس قانون تابع مصوبات مجلس باشد و این مجلس است که به عنوان نمایندگان ملت نقش ریل‌گذاری برای کار دولت را برعهده دارد، طبیعتاً تا جایی که دولت با مجلس همکاری کند به عقیده من بعید است که مشکلی بین مجلس و دولت ایجاد شود، مگر این که دولت در اجرای قانون مقاومت کند یا به نوعی بر عدم اجرای قانون اصرار داشته باشد که در این شرایط طبیعی است که مجلس با دولت دچار اصطکاک شود.

این عضو شورای مرکزی موتلفه در واکنش به مطرح شدن برخی مسائل مانند استیضاح رییس‌جمهور از سوی برخی منتخبان مجلس یازدهم قبل و بعد از انتخابات، اظهار داشت: مجلس جای کار فردی نیست، نه نظر فردی و نه کار فردی در آنجا تاثیر چندانی ندارد، مجلس جای کار و فکر جمعی است، این نوع دیدگاه‌ها بیشتر جنبه تبلیغات انتخاباتی داشته و من فکر می‌کنم الان وقتی که با خردجمعی بخواهند تصمیمی بگیرند، خیلی پخته‌تر نسبت به این نوع حرف‌ها عمل خواهند کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: