کد خبر: ۸۵۳۲۲۱
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۲
تعداد بازدید: ۲۰۵
نماینده زابل در مجلس گفت: گرانی امان مردم را بریده است، قیمت سر به فلک کشیده خودرو، اجاره مسکن چه توجیهی دارد.

برخی مسئولان برای ناامید کردن مردم به نظام برنامه دارند/ به دور از زنده باد و مرده بادهای بی‌حاصل از این فرصت خدمت به مردم استفاده کنیمبه گزارش خبرداغ به نقل از ایلنا،  در جلسه علنی امروز (یکشنبه ۱۱ خرداد) حبیب الله دهمرده در نطق میان دستور خود گفت:  سلام به روح پاک شهیدان، امام شهیدان؛ بنیانگذار جمهوری اسلامی و سردار شهید بزرگوار؛ سپهبد حاج قاسم سلیمانی که برای آزادیخواهان بشریت افتخار آفریبد، همچنین برای مقام معظم رهبری؛ ولی امر مسلمان جهان حضرت آیت الله خامنه‌ای، آرزوی سلامتی دارم، خدا را بسیار شاکر بوده و به خود می‌بالیم برای داشتن چنین رهبری، همچنین خدمت هیات رئیسه محترم تبریک گفته و برای آن‌ها آرزوی موفقیت می‌کنم.

نماینده زابل، زهک، هیرمند، نیمروز و هامون در مجلس شورای اسلامی در ادامه در تذکری به وزارت امور خارجه افزود: در رابطه با شیطان بزرگ، فرانسه و انگلستان که با مردمان خود به روش‌های قرون وسطایی برخورد می‌کنند به وظیفه ذاتی خود عمل کنید، چرا این همه انفعال؟

وی با بیان اینکه مردم از این مجلس ولایی انتظار دارند که به مشکلات انباشته شده آن‌ها رسیدگی شود، ادامه داد: ضرورت دارد؛ با روش‌های علمی، تعامل و همدلی و به دور از زنده باد و مرده بادهای بی‌حاصل از این فرصت الهی در مسیر خدمت بی‌منت به مردم که بهترین عبادت است استفاده کنیم.

دهمرده با تاکید بر اینکه گرانی امان مردم را بریده است، اظهار کرد: قیمت سر به فلک کشیده خودرو، اجاره مسکن و... چه توجیهی دارد، به نظر می‌رسد برخی از مسئولان برای ناامید کردن مردم به نظام برنامه دارند.

این نماینده مجلس یازدهم با اشاره به اینکه مسئولان و وزراء در صحن مجلس حضور پیدا کرده و ضمن ارائه گزارش از عملکرد خود، جوابگوی مردم باشند، اضافه کرد: همکاران بزرگوار بپذیریم که اگر مجلس به وظیفه ذاتی خود عمل نمایند قطعا درصد قابل‌توجهی از مشکلات حل خواهد شد.

وی مسائل فرهنگی، پیر شدن جمعیت خانواده و سبک نادرست زندگی، حاشیه‌نشینی، تبعیض، اشرافی‌گری و توزیع ناعادلانه منابع را از چالش‌های جدی امروز کشور دانست.

دهمرده در رابطه با حرام‌خوران ضمن تشکر از قوه قضاییه، گفت: ضرورت دارد با چند دانه درشت مفسد اقتصادی مانند مرحوم خلخالی برخورد جدی شود.

وی در رابطه با مشکلات حوزه انتخابیه خود توضیح داد: طرح آبرسانی به ۴۶ هزار هکتار از اراضی دشت سیستان، به صورت ناقص افتتاح شد که اعتراض مردم را به‌دنبال شد البته مطابق تذکرات، دولت تا شهریور سال ۱۴۰۰ برای رفع نقص فرصت دارد، چرا با ایجاد نواقص در طرح، فرصت را به تهدید تبدیل کنیم.

این نماینده خطاب به وزاری کشور و راه شهرسازی بیان کرد: تقسیم استان سیستان و بلوچستان یک فرصت است چرا این همه تاخیر؟ همچنین گذرگاه‌های مرزی سیستان یک ظرفیت است اما به دلیل سوءمدیریت به تهدید تبدیل شده است.  وزیر محترم راه و شهرسازی؛ چرا تکمیل راه آهن و بزرگراه زابل زاهدان با کندی مواجه شده است.

نماینده زابل، زهک ، هیرمند نیمروز و هامون در مجلس خطاب به وزرای نیرو و آموزش و پرورش، گفت: انتقال آب از دریای عمان، فاضلاب سیستان و... طبق قول داده شده اجرا شود، همچنین وزیر آموزش و پرورش به تبدیل مدارک فرهنگیان نهضتی و.. توجه کنید.

وی همچنین از وزیر بهداشت و درمان به دلیل کمبود تجهیزات بیمارستان‌های استان و عدم توجه به حق و حقوق و معوقات پرسنل بیمارستان‌های استان انتقاد کرد.

دهمرده به وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، گفت: متاسفانه آثار میراثی سیستان در حال از بین رفتن است در حالی که به دنبال وزراتخانه شدن سازمان میراث فرهنگی، انتظار رسیدگی بیشتر به آثار باستانی را داشتیم اما افسوس...

نماینده مردم زابل، زهک ، هیرمند نیمروز و هامون در مجلس شورای اسلامی در پایان از دولت خواست با افزایش حقوق بازنشستگان به این تبعیض پایان دهید.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: