بهترین خوراکی برای تناسب اندام
نتایج تحقیقات نشان می دهد مصرف روزانه تخم‌مرغ تاثیر غیرمنتظره‌ای بر بدن خواهد گذاشت.
کمبود کدام ویتامین‌ها باعث یبوست می‌شود؟
بسیاری از عادات غلط زندگی و یا برخی شرایط پزشکی از قبیل عدم نوشیدن مایعات کافی، عدم ورزش، استرس بیش از حد، انسداد روده، بیماری روده مانند سندرم روده تحریک پذیر، سرطان کولون، سرطان رکتوم و ... در ابتلا به یبوست موثر هستند، اما با چه شیوه‌هایی می‌توان این مشکل را تا حد زیادی کاهش داد؟
یک هشدار مهم به زنان گیاهخوار
مطالعات نشان می‌دهد دلیل اینکه تعداد بی‌شماری از مردم به رژیم‌های غذایی گیاهی روی می‌آورند این است که از فواید آن برای سلامتی بهره‌مند شوند، اما این موضوع ممکن است به ضرر استخوان‌های بدن تمام شود.
شایع‌ترین علائم کمبود کلسیم
کمبود کلسیم می‌تواند به شکل‌های مختلفی در بدن بروز کند، بنابراین به‌دلیل اهمیتی که این ماده معدنی در سلامت بدن دارد، باید نشانه‌های کمبود کلسیم را در بدن بشناسیم.
در هر سنی روزانه به چه مقدار پروتئین نیاز داریم؟/ بهترین منابع پروتئین
پروتئین در حفظ سلامت اندام‌ها و بخش‌های مختلفی از بدن نقش دارد.
ویتامین‌هایی که کمک می‌کنند لاغر بمانید
باید بدانیم که در زمینه کاهش وزن و جلوگیری از چاقی، برخی ویتامین‌ها موثر هستند. این ویتامین‌ها برای پیشگیری از پرخوری و کاهش اشتها بسیار موثرند.
کِی شام بخوریم؟/ بهترین زمان برای خوردن شام
به نظر می‌رسد که تغذیه مناسب جهت حفظ سلامتی فقط به آنچه می‌خورید بستگی ندارد، بلکه به زمان خوردنتان نیز بستگی دارد.
ویتامینی که عضلات شما را جوان نگه می‌دارد
یک راه برای حفظ قدرت عضلات با افزایش سن این است که به اندازه کافی ویتامین D مصرف کنید.
علت کمبود داروی افراد مبتلا به دیابت از زبان رئیس سازمان غذا و دارو
رئیس سازمان غذا و دارو گفت: نیمی از انسولین قلمی مورد نیاز بیماران دیابتی از محل تولید داخل و نیمی دیگر از طریق واردات تامین می‌شود.
پرخوری عصبی دارید؟ با این ۳ روش آن را کنترل کنید
پرخوری عصبی، الگوی نامناسبی از غذا خوردن است که طی آن، افراد از غذا برای مقابله با موقعیت‌های استرس‌زا استفاده می‌کنند.
خواص بی نظیر این میوه تابستانی را بشناسید
هندوانه سرشار از پتاسیم است که یک ماده‌ معدنی ضروری‌ است و به بهبود عملکرد اعصاب و ماهیچه‌ها و تعادل مایعات در بدن کمک می‌کند.
راهکارهایی کاربردی و مهم برای از بین بردن بوی بد دهان
بهداشت دهان مهمترین عامل در از بین بردن بوی بد دهان است. افرادی که دهانشان بو می‌دهد لازم است که حتما بعد از هر وعده غذایی دندان‌هایشان را مسواک بزنند.
۵ نشانه که می‌گوید که پروتئین بدن‌تان کم است
مصرف پروتئین کافی در رژیم غذایی می‌تواند به حفظ وضعیت عضلانی و جلوگیری از مشکلات دیگر کمک کند.
یکبار برای همیشه؛ موثرترین ماسک کدام است؟
با توجه به اینکه COVID-۱۹ از بین نرفته است و ما می‌خواهیم تا حد امکان برای همه‌گیری احتمالی بعدی آماده باشیم، یک مطالعه جدید در مورد موثرترین نوع ماسک به ما می‌گوید.
زنانی که تابع این رژیم غذایی هستند، قلب سالم‌تری دارند
مطالعات نشان می‌دهد که پیروی از رژیم غذایی مدیترانه‌ای می‌تواند احتمال ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی را در زنان کاهش دهد.
چهار قاتل خاموش روابط را بشناسید
استفاده از جملات تعمیم یافته مانند «تو همیشه...» یا «تو هرگز...» اقدامات مثبت طرف مقابل را نادیده می‌گیرد و احساس سرزنش و رنجش را منتقل می‌کند. چنین اظهاراتی مهعمولا اغراق‌آمیز است و می‌تواند باعث شود که شریک زندگی شما احساس کند مورد حمله قرار گرفته و یا اینکه مورد قدردانی قرار نگرفته است.
کاهش مرگ‌های کووید؛ دستاورد دولت سیزدهم؟/تا شهریور ۱۴۰۰ و شروع دولت جدید کووید در ایران و جهان فروکش کرده بود/ وکیل مدافع دولت دوازدهم نیستم اما...
عضو سابق کمیته علمی ستاد ملی مبارزه با کرونا به خبرآنلاین گفت: «خوشبختانه پس از واریانت بسیار وخیم دلتا، که اوج آن در اواخر بهار و اوایل تابستان ۱۴۰۰ بود. ما دیگر واریانتی با میزان کشندگی بالا نداشتیم. لذا منتسب کردن آنچه در روند طبیعی اپیدمی که نه تنها در ایران بلکه بسیاری نقاط جهان به وقوع پیوست به مدیریت فعلی وزارت بهداشت اشتباه و بی‌انصافی است‌.»
اگر یبوست دارید، این روش‌ها را امتحان کنید/ ۵ ترفند مؤثر برای رفع یبوست
یکی از بزرگترین عوامل ایجاد یبوست، رژیم غذایی ناسالم است. در مقابل، خوردن غذاهای پر فیبر، مانند میوه‌ها و سبزیجات خام و غلات کامل، به منظم نگه داشتن حرکات روده کمک می‌کند. نوشیدن مایعات کافی نیز ضروری است.
۲ ویتامین برای تسکین سردردهای میگرنی
برخی مواد مغذی فواید بسیاری برای مبتلایان به میگرن دارند و می‌توانند سردردهای مزمن را بهبود ببخشند. کمبود برخی ویتامین‌ها، از جمله ویتامین D و منیزیم، می‌تواند باعث بروز میگرن شود.
چطور با افزایش سن موهای سالم‌تری داشته باشیم؟
می‌توان با تغذیه، آبرسانی و تقویت ریشه مو، در دوران پیری هم موهای سالمی داشت.
آرشیو