کد خبر: ۸۵۲۱۱۳
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۷
تعداد بازدید: ۲۴۵
یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: شأن آمریکا در عرصه سیاسی جهان امروز در حد دزدان دریایی است و این موضوع در قضیه بیماری کرونا ثابت شد.

شأن آمریکا در جهان امروز در حد دزدان دریایی است/ روابط ایران و ونزوئلا کاملا قانونی است/ به نفع آمریکا نیست وارد بازی خطرناک با ایران شودبه گزارش خبرداغ ، علاالدین بروجردی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره اقدامات آمریکا به بهانه انتقال بنزین توسط ایران به ونزوئلا و تحرکات نیروی دریایی آمریکا در منطقه کارائیب، گفت: در این که یکی از روش‌های دولت آمریکا راهزنی دریایی است شکی وجود ندارد، در ماجرای بیماری کرونا این موضوع به خوبی برای جهان عیان شد.

وی تاکید کرد: اقدامات از این دست از سوی ایالات متحده دور از ذهن نیست؛ در قضیه بیماری کرونا مشاهده کردید که دست به راهزنی ماسک، دستکش و نیازهای مقابله با بیماری را زد که صدای متحدانش را در آورد.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: شأن آمریکا در عرصه سیاسی جهان امروز در حد دزدان دریایی است.

وی تاکید کرد: ایالات متحده به خوبی می‌داند اگر بخواهند متعرض منافع ملی جمهوری اسلامی ایران باشد، پاسخ متقابلی را دریافت خواهد کرد بنابراین به نفع آمریکا نیست وارد چنین بازی خطرناکی شود.

بروجردی خاطرنشان کرد: ما قطعا از منافع ملی و حقوق خودمان با تمام قدرت دفاع خواهیم.

وی با طرح این‌ مساله که به چه دلیلی ادعا می‌شود انتقال بنزین از ایران به ونزوئلا غیرقانونی است؟ روابط ایران و ونزوئلا را کاملا در چارچوب همکاری‌های اقتصادی دو کشور دانست و تاکید کرد: تحریم‌های  آمریکا برای جهان امروز مشروعیتی ندارد؛ چراکه تحریم خود این کشور است و هیچ ربطی به شورای امنیت سازمان ملل ندارد.

نماینده مردم بروجرد تاکید کرد: آمریکا به عنوان فرعون زمان هر تصمیمی در جهت منافع خودش ولو نامشروع می‌گیرد و این به معنای مشروعیت تصمیمات این کشور نیست.

وی در خاتمه گفت: اقدامات  آمریکا کاملا غیرقانونی و نامشروع است و باید پاسخگویی تحریم‌های تحمیلی به عرصه سیاسی، اجتماعی و اقتصادی جهان باشد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: