کد خبر: ۸۴۹۸۷۵
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۳
تعداد بازدید: ۳۹۳
نیویورک تایمز در گزارشی به بررسی تنش میان ایران و آمریکا پرداخت.

آمریکا به دنبال استفاده از «مکانیزم ماشه» علیه ایران استبه گزارش خبرداغ به نقل از  ایلنا به نقل از نیویورک تایمز، مایک پمپئو به دنبال  تدوین یک استدلال حقوقی است که براساس آن واشنگتن همچنان یکی از اعضای توافق هسته‌ای ایران محسوب شود. این اقدام در راستای تلاش برای تمدید محدودیت‌های تسلیحاتی سازمان ملل علیه ایران یا اعمال تحریم‌های بسیار شدید است. این در حالی است که تجدید محدودیت‌های تسلیحاتی علیه ایران  با مخالفت از سوی روسیه و چین در سازمان ملل مواجه خواهد شد. روس‌ها بارها از تمایل خود برای فروش اسلحه به ایران صحبت کرده‌اند.

از سوی دیگر پمپئو به دنبال استفاده از «مکانیزم ماشه» است که از این راه می‌تواند همه تحریم‌های قبل از  برجام را علیه ایران اعمال کند.

 «وندی شرمن» مذاکره کننده ارشد آمریکا در دولت «باراک اوباما» نوشت: روسیه و چین هرگز یک تحریم تسلیحاتی علیه ایران را نمی‌پذیرند و فقط ممکن است با یک تمدید کوتاه مدت موافقت کنند. 

آمریکا ممکن است بگوید که این کشور عضو برجام  است؛ هرچند که ترامپ از آن خارج شده باشد. آمریکا با ادعای اینکه همچنان عضو برجام است ممکن است اعلام کند که ایران با تولید اورانیوم بالاتر از سطح مجاز در توافق، برجام را نقض کرده است و با این استدلال از «مکانیسم ماشه» استفاده کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: