کد خبر: ۸۵۲۳۵۱
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۲
تعداد بازدید: ۲۲۳
نمایندگی فرانسه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین اعلام کرد: از برجام حمایت می‌کنیم.

فرانسه: از برجام حمایت می‌کنیمبه گزارش خبرداغ ، نمایندگی فرانسه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین امروز سه شنبه در پیامی توئیتری نوشت: فرانسه حمایت خود از برجام و کار آژانس و بازرسان آن را اعلام می‌دارد.

در ادامه این پیام بی‌اشاره به نقض قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت توسط آمریکا و تداوم انفعال طرف‌های اروپائی در قبال ایران در توافق هسته ای سال ۲۰۱۵ میلادی، ادعا شده است: راستی‌آزمایی‌ها و بازرسی‌های آژانس در ایران از اهمیت برخوردار است. از ایران می‌خواهیم به اجرای کامل توافق بازگشته و به طور کامل با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی همکاری کند!

 

این درحالیست که در ۲۰ جولای سال ۲۰۱۵، شورای امنیت سازمان ملل متحد به اتفاق آراء قطعنامه ۲۲۳۱ را در حمایت از برجام تصویب کرد.

گفتنی است، به دنبال خروج یکجانبه ترامپ از توافق بین‌المللی هسته‌ای با ایران در ۸ ماه می سال ۲۰۱۸ میلادی (۱۸ اردیبهشت ماه سال ۹۷) همراه با نقض قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل، جمهوری اسلامی ایران پس از صبر راهبردی یک ساله خود اعلام کرد که در صورت ادامه بدعهدی واشنگتن و انفعال طرف‌های اروپائی توافق هسته‌ای، به صورت تدریجی و بر اساس بندهای ۲۶ و ۳۷ برجام به کاهش تعهدات خود در این توافق روی می‌آورد.

شایان ذکر است، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تا کنون ۱۵ بار بر صلح آمیز بودن فعالیت های هسته ای ایران تصریح کرده است.

 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: