کد خبر: ۸۵۱۱۷۴
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۰
تعداد بازدید: ۲۱۰
الجزیره:
الجزیره در تحلیلی به تحریم‌ها در شرایط شیوع کرونا پرداخت.

تحریم‌های ایالات متحده منجر به افزایش تلفات کرونا شده استبه گزارش خبرداغ به نقل از  ایلنا ،ایران کشوری است که در معرض خطر همه‌گیری قرار گرفته است. بالا بودن درصد ابتلا به کرونا را می‌توان به عوامل زیادی نسبت داد اما دولت ترامپ یکی از موانع اصلی مقابله با کرونا در ایران است.

از زمانی که ترامپ به طور یکجانبه ایالات متحده را از برنامه جامع اقدام مشترک خارج کرد و از راهبرد فشار حداکثری علیه ایران از حدود دو سال پیش استفاده کرد، جمهوری اسلامی تحت تحریم‌های شدید اقتصادی قرار گرفته است که توانایی آن برای تجارت با سایر کشورها را محدود می‌کند. این تحریم‌ها که موجب کاهش صادرات نفت ایران شد، اقتصاد آن را دچار مشکل کرد و عملا ایران را از سیستم بانکی بین المللی خارج کرد و موانعی بر سر راه تامین دارو و تجهیزات پزشکی در راستای مقابله با کرونا ایجاد کرد.

تحریم‌های ایالات متحده منجر به افزایش تلفات کرونا شده است و جهان را در مورد قانونی بودن و مشروعیت تحریم‌ها دچار تردید کرده است.

 به نقل از الجزیره،  رهبران سیاسی، دیپلمات‌ها، مقام‌‌های دفاعی، کارشناسان، سازمان‌های مدنی و فعالان آسیا و اروپا از دولت ترامپ خواستند تا تحریم‌های خود علیه ایران را کاهش دهد تا به کشور در مبارزه با کرونا ویروس و نجات صدها هزار زندگی کمک کند درخواستی که از سوی ترامپ مورد پذیرش واقع نشد

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: