کد خبر: ۸۵۷۳۲۶
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۳
تعداد بازدید: ۲۰۹
ریسپانسیبل استیت:
ریسپانسیبل استیت در گزارشی به تنش در منطقه پرداخت.

تقابل با ایران و نادیده گرفتن اختلاف ترکیه و عربستان برای آمریکا خطرناک استبه گزارش خبرداغ  به نقل از ریسپانسیبل استیت کرافت، اگر اختلافات عربستان و ترکیه جدی گرفته نشود، واشنگتن شاهد اتفاقات جدیدی در منطقه خواهد بود. ایران، ترکیه و گروه طرفدار عربستان سعودی همه مدعی تسلط بر منطقه هستند و هر سه آنها درگیری‌های جدی با دیگران دارند که می‌تواند به جنگ منجر شود.

این رقابت می‌تواند از این لحاظ دشوار باشد چرا که ظاهراً ترکیه و بلوک طرفدار سعودی هر دو طرفدار آمریکا هستند. روابط نزدیک عربستان سعودی با واشنگتن بر کسی پنهان نیست و همه می‌دانند که این کشور بزرگترین مشتری تسلیحات آمریکا است.

عده‌ای در واشنگتن رقابت عربستان با ترکیه و قطر را جدی نگرفته و تنها به تقابل با ایران فکر می‌کنند و این موضوع خطرناک است‌.

مایکل دوران، عضو موسسه هادسون گفت: به نظر می‌رسد سیاست دولت ترامپ این است که سعی کند ترکیه را به رویارویی با روسیه و ایران بر سر سوریه هدایت کند که تاکنون در این خصوصشکست خورده است.

ایلنا

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: