کد خبر: ۸۵۵۶۹۵
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۷
تعداد بازدید: ۱۹۵
فارن افرز بررسی کرد؛
فارن افرز در گزارشی به تنش میان ایران و آمریکا پرداخت.

تحریم‌ها به دلایل بشردوستانه باید کاهش یابدبه گزارش خبرداغ به نقل از فارن افرز، پنج سال پیش به نظر می رسید که ایران و ایالات متحده به سمت روابط بازتر پیش می‌روند. در سال ۲۰۱۵ ایالات متحده و ۵ قدرت جهانی دیگر در مورد توافق نامه‌ای مذاکره کردند که به طور قابل توجهی از توان ایران برای توسعه سلاح‌های هسته‌ای کاهش می‌داد و سخت‌گیر‌ترین رژیم بازرسی هسته‌ای در تاریخ آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای را اعمال می‌کرد. به عنوان بخشی از این توافق، برخی از تحریم‌ها را برداشته و به ایران اجازه صادرات نفت داده شد.

اما اوضاع به طور ناگهانی در ماه مه ۲۰۱۸ تغییر کرد، هنگامی که دونالد ترامپ رئیس‌جمهور ایالات متحده به طور یک جانبه از توافق خارج شد، ترامپ خواستار آن شد که ایران هم برنامه‌های هسته‌ای غیرنظامی و نظامی خود را متوقف کند، آزمایش و تولید موشک‌ها را متوقف کند و به پشتیبانی از نیروهایی که او آنها را تروریست می‌خواند پایان دهد. وی همچنین شرکت‌های اروپایی را که در حال تجارت با ایران بودند، با تحریم تهدید کرد.

از آن زمان، حوادث در جهت خطرناکی رخ داده است. در ماه ژانویه، ایالات متحده ژنرال ایرانی قاسم سلیمانی را ترور کرد و با حمله تلافی‌جویانه ایران مواجه شد در نتیجه بیش از ۶۰ سرباز آمریکایی زخمی شدند. تنش‌ها بیشتر شد و غنی‌سازی از سوی ایران افزایش یافت.

ایران اکنون بیشترین شیوع بیماری را در بین کشورهای خاورمیانه دارد اکنون با وجود تحریم‌ها، شرایط سخت شده است به نظر می‌رسد ترامپ برای اهداف بشردوستانه باید تحریم‌ها را کاهش دهد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: