کد خبر: ۸۵۲۸۷۸
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۴
تعداد بازدید: ۲۲۵
فارن پالیسی:
فارن پالیسی در گزارشی به شکست سیاست فشار بر ایران پرداخت و نوشت: پیشرفت‌های ایران، موفقیت سیاست «فشار حداکثری» کاخ سفید را زیر سوال برده است. این کمپین، به جای کاهش بلندپروازی هسته‌ای این کشور باعث شده که تهران فعالیت‌های هسته‌ای ممنوع در برجام را بار دیگر از سر بگیرد.

با شکست سیاست فشار بر ایران، اعتبار واشنگتن در میان متحدان دیرینه‌اش کاهش یافته استبه گزارش خبرداغ به نقل از ایلنا، فارن پالیسی در گزارشی نوشت: دو سال پس از خروج دونالد ترامپ از برجام، تهران غنی‌سازی اورانیوم را آغاز کرده و توسعه سانتریفیوژهای پیشرفته خود را دوباره شروع کرده و با افزایش ذخایر سوخت هسته‌‌ای، زمان لازم برای تولید سوخت مورد نیاز سلاح هسته‌ای را به ۶ ماه کاهش داده است.

ریچارد نفیو طراح تحریم‌‌های ایران دراین خصوص، می‌گوید: «به نظر می‌رسد ایران در مقایسه با دو سال قبل بیشتر به توانایی هسته‌ای نزدیک شده است.»

در ادامه این گزارش آمده است: پیشرفت‌های ایران، موفقیت سیاست «فشار حداکثری» کاخ سفید را زیر سوال برده است. این کمپین، به جای کاهش بلندپروازی هسته‌ای این کشور باعث شده که تهران فعالیت‌های هسته‌ای ممنوع در برجام را بار دیگر از سر بگیرد. با شکست سیاست فشار بر ایران اکنون اعتبار واشنگتن حتی در میان متحدان دیرینه و سنتی‌اش کاهش یافته و محدودیت‌هایی در روابط دیپلماتیک آمریکا ایجاد شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: