کد خبر: ۸۵۱۶۸۹
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۱
تعداد بازدید: ۲۲۰
اروپا کارنج گزارش داد؛
اروپا کارنج در مقاله‌ای به سیاست اروپا و آمریکا در قبال ایران پرداخت.

۲ سال فشار بر ایران بی‌نتیجه بود/ اختلاف بین اروپا و آمریکا عمیق‌تر می‌شودبه گزارش خبرداغ به نقل از اروپا کارنج، اختلاف بین اروپا و ایالات متحده بر سر ایران عمیق‌تر می‌شود. برای بازیابی مجدد اهرم‌ها، اروپایی‌ها باید هر هشت کشور حاشیه خلیج فارس را درگیر مذاکره در مورد امنیت منطقه‌ای و منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای کنند.

دو سال فشار حداکثری آمریکا علیه تهران نتیجه‌ای را که واشنگتن انتظار آن را داشته است، به دست نیاورد، در حالی که اروپایی‌ها نتوانسته‌اند مقاومت کافی را برای شریک خود در اقیانوس اطلس نشان دهند. از همه بدتر ، سیاست ایالات متحده بی‌ثبات‌کننده منطقه وسیع خلیج فارس است که تهدید و عواقب مستقیمی برای اروپا دارد.

اتحادیه اروپا، کشورهای عضو این کشور و انگلیس باید به دنبال فراتر از روابط خود با جمهوری اسلامی باشند و به چالش‌های گسترده‌تر امنیت منطقه‌ای بپردازند.

با وجود زنده بودن توافق هسته‌ای بین‌المللی با ایران که نقطه شروع خوبی را نشان می‌دهد، اروپایی‌ها باید در برخی از مقررات اساسی این توافقنامه تجدیدنظر کنند. ایران‌، عراق و شش کشور عربی شورای همکاری خلیج فارس را درگیر مذاکره در مورد امنیت منطقه کنند. آنها به جای اینکه یک چارچوب امنیتی همه جانبه را پیشنهاد کنند، که هنوز زمان آن نرسیده است، باید یک رویکرد گام به گام در سطح منطقه‌ای را دنبال کنند و به دنبال ثبات در منطقه و منع اشاعه هسته‌ای در منطقه باشند‌.

 

 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
نظام
Iran, Islamic Republic of
۰۵:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۵
0
0
خدایا عافیت وعاقبت ملل مسلمان رابه خیر وخون اشام امریکا و ایادی ان را
نابود وبه شر واضمحلال... برسان
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: