کد خبر: ۸۵۸۸۵۸
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۰
تعداد بازدید: ۱۸۱
وزارت خارجه چین با اعلام تعطیل شدن کنسولگری آمریکا در صبح امروز، گفت مسئولان چینی کنترل این ساختمان را به دست گرفته‌اند.

چین، کنسولگری آمریکا در چنگدو را تعطیل کردبه گزارش خبرداغ، بعد از ورود غیرقانونی چند آمریکایی به کنسولگری چین در شهر هیوستون (ایالت تگزاس)، صبح امروز (دوشنبه) پرچم آمریکا در کنسولگری این کشور در چنگدو نیز به پایین کشیده شد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، وزارت خارجه چین نیز ساعتی بعد با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد کنسولگری آمریکا در چنگدو در ساعت ۱۰ صبح (به وقت محلی) تعطیل شده است.

بر این اساس، پلیس و چنگدو از ساعات آغازین امروز معابر منتهی به این ساختمان را مسدود کرده و چهار نیروی امنیتی با تجهیزات محافظتی به سمت ورودی آن رفتند.

صفحه توئیتر «چاینا دیلی» نیز نوشت که مسئولان چینی با ورود به ساختمان کنسولگری آمریکا، کنترل آن را به دست گرفته‌اند.

بیشتر بخوانید: 

باید در هر فرصتی به تشدید معضلات پیش روی ایران و چین بپردازیم / باید تأکید کنیم که وابستگی تهران به پکن علاوه بر اینکه هزینه بر است، یک انتخاب سیاسی است

پیشتر امروز همچنین رسانه‌های چینی از پایین کشیده شدن پرچم آمریکا در کنسولگری این کشور در شهر چنگدو خبر داده‌اند.

هفته پیش بود که در ادامه تلاشهای آمریکا برای افزایش فشار علیه چین، واشنگتن از پکن خواست کنسولگری خود در شهر هیوستون ایالت تگزاس را ظرف ۷۲ ساعت آینده تعطیل کند.

بعد از آن وزارت خارجه چین در اقدام متقابل علیه تنش‌زایی جدید واشنگتن، دستور داد کنسولگری آمریکا در شهر چنگدو تعطیل شود. 

ایالات متحده چهار ساختمان دیپلماتیک در چین دارد که شامل یک سفارتخانه در پکن و سه کنسولگری در چنگدو، شانگهای و شنیانگ است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: