کد خبر: ۸۴۹۸۷۲
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۶
تعداد بازدید: ۳۶۳
"بیلویر سینگ" می‌گوید: سیاست بد، اقتصاد بد، قوای نظامی بد و حتی شرایط اجتماعی بد، همه‌ی داشته‌های ایالات متحده‌ای هستند که به سرعت رو به زوال است. این کشور تلاش می‌کند تا زندگی کند اما مشکلات بسیار بزرگی دارد. این کشور می‌خواهد نشان دهد که هنوز هم عالی‌ست اما هرگز اینطور نیست.

کرونا نشان داد ترامپ رهبری عقب‌مانده و بی‌منطق است/کشور ورشکسته‌ای مانند آمریکا هیچ گنجایشی برای جنگ ندارد/رهبران و مردم ایران باید مانند گذشته بزرگ فکر کنندبه گزارش خبرداغ به نقل از ایلنا، بیلویر سینگ، استاد روابط بین‌الملل و علوم سیاسی دانشگاه ملی سنگاپور است. وی در گفتگو با خبرنگار ایلنا، نظرات خود را درباره تنش‌های اخیر میان ایران و آمریکا مطرح کرد.

بیلویر سینگ در ابتدا در مورد شرایط کرونا ویروس گفت: شرایط در جهان بد است. ایالات متحده بیشترین ضربه را خورده است‌ و بیشترین تعداد آلودگی و مرگ و میر را دارد. این آمار از مرگ و میر از جنگ ویتنام و افغانستان هم بیشتر است. از این رو، این بدترین بیماری همه‌گیر برای غرب به ویژه ایالات متحده است. همه کشورها رنج می‌برند اما بسیاری از کشورها مانند آمریکا از بحران کرونا برای سیاسی کردن و استفاده از این بیماری برای فشار آوردن به دولت‌هایی مانند ایران و چین استفاده می‌کنند که بسیار تاسف‌آور و غیرانسانی است.

این استاد روابط بین الملل افزود: نکته جالب اینجاست که کرونا ممکن است نشانه فروپاشی سریع جهان غرب باشد. در زمان‌هایی مانند همین زمان ، بهتر است کشورها به دنبال دوستی و اتحاد باشند و نه دشمنی. اما عملکرد ترامپ نشان می‌دهد که چقدر ضعیف، عقب‌مانده و بی‌منطق است. او به‌جای یافتن راه‌حل‌هایی برای متوقف کردن همه‌گیری کرونا به بازی‌های سیاسی خود فکر می‌کند. او هنوز هم می‌خواهد سیاست بازی کند و از آن برای دوباره رئیس‌جمهور شدن استفاده کند. او مردی بسیار خطرناک و غیرمسئول است. برخی معتقدند خداوند این ویروس را برای ارسال پیام به آمریکایی‌ها قرار داده تا نشان دهد که ترامپ و سیاست‌های وی چقدر اشتباه است.

استاد علوم سیاسی دانشگاه ملی سنگاپور در ادامه با بیان اینکه تحریم‌ها تحت این شرایط کاملا بی‌فایده است، افزود: تحریم‌ها به سیاست، اقتصاد و نظم اجتماعی آسیب می‌رساند و سلامتی هم دیگر موضوعی است که از تحریم‌ها آسیب می‌بیند در عین حال این نوع تحریم غیرانسانی هم هست.

وی با بیان این مطلب که فقط روزی که ایالات متحده خودش تحریم شود و از آن آسیب ببیند، می‌آموزد که معنای تحریم چیست. باید به ترامپ گفت با دیگران کاری نکن که نمی‌خواهی دیگران همان کار را با تو بکنند.

این استاد دانشگاه افزود:  ایران باید چالش‌هایی که امپریالیسم آمریکا در خاورمیانه در کنار یهودیان و صهیونیست‌ها برای تسلط بر این جهان انجام داده‌اند را بپذیرد و خودش سعی کند راه برون‌رفت از آن را پیدا کند چون جامعه بین‌الملل کوچکترین حرکتی در این زمینه انجام نمی‌دهد.

او با بیان این مطلب که ایران برای تراکنش‌های مالی در جهان با مشکلات زیادی روبرو هست، اظهار داشت: ایران می‌تواند به دوستانی مانند چین و روسیه اعتماد کند و منتظر فرصتی باشد که دنیا به تعقل گوش فرادهد.

بیلویر سینگ با طرح این پرسش که آیا ایران به این فکر کرده است که دوستانی مانند کوبا می‌توانند به او کمک کنند، گفت: کوبایی‌ها دارای امکانات عالی پزشکی هستند و شاید در این شرایط تحریم ایران بتواند کمبودهای خود را با کمک‌ها کشورهایی مانند کوبا برطرف سازد.

این استاد دانشگاه درباره تنش‌های اخیر در خلیج فارس نیز گفت: این تمایل جنگ‌طلبانه ایالات متحده است که به هرجا لشکرکشی می‌کند. یک کشور ورشکسته مانند آمریکا هیچ گنجایشی برای جنگ ندارد و در صورت بروز جنگ خیلی زودتر از آنچه تصور می‌کنید، فرو می‌پاشد. این کشور مدت‌هاست که در هیچ جنگی پیروز نشده و بعید است که قصد حمله یا جنگ با ایران را داشته باشد.

وی با اشاره به ترور سردار قاسم سلیمانی نیز گفت: ترور سردار سلیمانی هرگز به نفع ایالات متحده نبود. این کشور اکنون اوضاع را برای خود بدتر کرده است. او سرانجام مجبور خواهد شد که از خاورمیانه خارج شود. این کشور هیچ چیزی جز سموم به دنیا نمی‌دهد. سیاست بد، اقتصاد بد، قوای نظامی بد و حتی شرایط اجتماعی بد، همه‌ی داشته‌های ایالات متحده‌ای هستند که به سرعت رو به زوال است. این کشور تلاش می‌کند تا زندگی کند اما مشکلات بسیار بزرگی دارد. این کشور می‌خواهد نشان دهد که هنوز هم عالی‌ست اما هرگز اینطور نیست. آمریکا تلاش می‌کند قدرت نظامی خود را به نمایش بگذارد به ویژه حالا که با اسرائیل و کشورهای فئودالی خلیج فارس به رهبری سعودی‌ها ارتباط دارد. این کشور در خاورمیانه حضور دارد تا از متعهدان خود محافظت کند و از منابع نفتی خود و دولت صهیونیستی.

این استاد دانشگاه درباره پرتاب ماهواره توسط ایران نیز گفت: هر کاری که ایران انجام دهد تهدیدی برای ایالات متحده محسوب می‌شود چراکه در واقع تهدیدی برای اسرائیل است. اسرائیل نیز ماهواره به فضا پرتاب کرد اما امریکا با آن مخالفتی نکرد. این دوگانگی که ایالات متحده با آن زندگی می‌کند عامل بی‌اعتباری آن در سطح بین‌المللی است.

وی با بیان این مطلب که ترامپ هر کاری برای صدمه زدن به ایران انجام خواهد داد، متذکر شد: تحریم‌ها و مانع‌تراشی برای دادن وام به ایران از جمله این تلاش‌ها هستند.

بیلویر سینگ در پایان اشاره‌ای هم به تهدیدهای توییتی ترامپ کرد و گفت: ترامپ دیپلماسی را از طریق رسانه‌های اجتماعی انجام می‌دهد. او به هیچ قانونی احترام نمی‌گذارد. فکر می‌کنم رهبران و مردم ایران باید مانند گذشته این کشور، بزرگ فکر کنند. توپ در زمین ایران است و آنها باید برای مقابله با اسراییل و سعودی‌ها تلاش کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: