کد خبر: ۸۵۰۹۳۰
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۳
تعداد بازدید: ۲۷۷
وی در پاسخ به سئوالی درمورد اینکه اگر این ماجرا صحیح نیست، چرا ارتش اسرائیل بیانیه ای منتشر کرده و گفته ایران در حال کاهش حضور در سوریه است؟، اظهار داشت: من نشنیدم که ارتش این را گفته باشد. دیدم که یک منبع ارشد در حوزه دفاعی، این را گفته است. ظن من این است که این سخن از سوی فردی در بخش سیاسی ارتش بیان شده است. یادلین در پاسخ به سئوالات درمورد اینکه آیا منظور او، نفتالی بنت وزیر دفاع اسرائیل است، گفت که « من فکر می کنم شما پازل ها را کنار هم گذاشتید که چه کسی بزودی از وزارتخانه می رود و چه میراثی می خواهد از خود باقی بگذارد.

آموس یادلین، رئیس سابق اطلاعات ارتش اسرائیل: این خبر واقعیت ندارد / ایران می خواهد خیلی به ما به لحاظ فاصله کیلومتری نزدیک باشد / به قول سردار سلیمانی، حفاظت از تهران، از دمشق شروع می شودجروسالم پست نوشت: آموس یادلین، رئیس سابق اطلاعات ارتش اسرائیل می گوید باوجود برخی گزارش ها، ایران در حال ترک سوریه نیست.

به گزارش خبرداغ به نقل از انتخاب ؛ یادلین که اکنون مدیر موسسه مطالعاتی INSS است، در گفتگو با رسانه ها عنوان داشت: ایرانی ها در حال ترک سوریه نیستند. من این را باور نمی کنم.

وی در پاسخ به سئوالی درمورد اینکه اگر این ماجرا صحیح نیست، چرا ارتش اسرائیل بیانیه ای منتشر کرده و گفته ایران در حال کاهش حضور در سوریه است؟، اظهار داشت: من نشنیدم که ارتش این را گفته باشد. دیدم که یک منبع ارشد در حوزه دفاعی، این را گفته است. ظن من این است که این سخن از سوی فردی در بخش سیاسی ارتش بیان شده است.
 
یادلین در پاسخ به سئوالات درمورد اینکه آیا منظور او، نفتالی بنت وزیر دفاع اسرائیل است، گفت که « من فکر می کنم شما پازل ها را کنار هم گذاشتید که چه کسی بزودی از وزارتخانه می رود و چه میراثی می خواهد از خود باقی بگذارد.
 
این مقام ارشد سابق ارتش اسرائیل در توضیح اینکه چرا ایران سوریه را ترک نخواهد کرد، خاطرنشان کرد که «سوریه تنها کشور عربی بود که در طول جنگ عراق و ایران، از این کشور حمایت کرد. روابط بین ایران و سوریه به لحاظ استراتژیک قوی است و تهران به دمشق به عنوان پایه سیاست منطقه ای خود نگاه می کند.»

وی ادامه داد: برای ایران خیلی مهم است که حکومت سوریه را زنده نگه دارد. قاسم سلیمانی می گفت، حفاظت از تهران، از دمشق شروع می شود.

یادلین اضافه کرد: «ایران می خواهد خیلی به ما به لحاظ فاصله کیلومتری نزدیک باشد. هیچ چیزی درمورد اهداف استراتژیک ایران تغییر نکرده است.

وی گفت: «ایران همیشه خود را با [شرایط] وفق می دهد. در زمان های مختلفی، ما دیدیم که ایران نیروهای بیشتر یا کمتر و متفاوتی در سوریه به دلیل شرایط متفاوت داشت.
 
رئیس سابق اطلاعات ارتش اسرائیل گفت «سلیمانی به دنبال تبدیل سوریه به پایگاهی برای حمله به اسرائیل بود. طرح او شامل احداث فرودگاه و پایگاه دریایی و خطوط لجستیک و موشک های بالستیک پیشرفته و هواپیماهای بدون سرنشین بود. چیزهایی که آنها را قادر به حمله اسرائیل از سوریه می کرد.

یادلین همچنین گفت که اکنون فرماندهان ایران در سوریه حضور دارند و احتمالا تغییری که اتفاق افتاده، استفاده ی بیشتر از گروه های شبه نظامی شیعه به جای نیروهای ایرانی است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: