کد خبر: ۸۴۹۸۹۹
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۰
تعداد بازدید: ۳۸۸
رئیس‌جمهور با بیان اینکه امروز تحریم‌های آمریکا علیه ایران با حقوق بنیادین بشر در تعارض است، گفت: مخالفت‌های غیرقانونی در شرایطی که همه کشورهای جهان در حال مبارزه با کرونا هستند، می‌تواند خطرناک باشد.

آمادگی ایران برای انتقال تجربیات و تامین نیازهای اندونزی در مبارزه با کرونابه گزارش خبرداغ به نقل از  ایلنا، حسن روحانی و «جوکو ویدودو» روز دوشنبه در گفت‌وگویی تلفنی با تبریک متقابل فرارسیدن ماه مبارک رمضان به دولت‌ها و ملت‌های دو کشور، ابراز امیدواری کردند که ماه رمضان برای همه مسلمانان سرشار از برکت و خیر باشد.

روسای جمهور ایران و اندونزی همچنین با اشاره به شیوع بیماری کرونا در جهان و برنامه ریزی‌ها و اقدامات دو کشور در راستای مقابله با این ویروس بر ضرورت توسعه همکاری ها در این زمینه و تبادل تجربیات، دستاوردهای علمی و فناوری و تامین نیازمندی‌های متقابل تاکید کردند.

روحانی خاطر نشان کرد: جمهوری اسلامی ایران در زمینه علمی و فناوری و تامین و ساخت نیازمندی ها مانند کیت های تشخیص، ونتیلاتور، دستگاه سی تی اسکن و ماسک N۹۵، موفقیت‌های خوبی به دست آورده و در این راستا آماده همکاری و تعامل با اندونزی است.

رؤسای جمهور ایران و اندونزی با اشاره به روابط دوستانه و تاریخی دو کشور ابراز امیدواری کردند برگزاری سیزدهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری دو کشور، موجب تسریع در اجرای توافقات فی‌مابین و گسترش بیش از پیش مناسبات تهران- جاکارتا شود.

روحانی با بیان اینکه امروز تحریم‌های آمریکا علیه ایران با حقوق بنیادین بشر در تعارض است، گفت: مخالفت‌های غیرقانونی در شرایطی که همه کشورهای جهان در حال مبارزه با کرونا هستند، می‌تواند خطرناک باشد.

رؤسای جمهور ایران و اندونزی با اشاره به روابط صمیمانه، برادرانه و روبه گسترش دو کشور بر ضرورت توسعه، تقویت و تحکیم همه جانبه مناسبات و همکاری های تهران- جاکارتا در راستای منافع دو ملت تاکید کردند.

«جوکو ویدودو» رییس جمهوری اندونزی هم در این تماس تلفنی، با ابراز خرسندی از موفقیت‌های ایران در مبارزه با کرونا، گفت: امروز کرونا شرایط سختی برای جهان ایجاد کرده و در این شرایط کنونی همه کشورها به ویژه کشورهای اسلامی باید به هم کمک کنند.​

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: