کد خبر: ۸۵۸۹۶۰
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۵
تعداد بازدید: ۲۴۳
روحانی در نشست تولیدکنندگان صنایع فولاد و پتروشیمی:
رئیس‌جمهور در نشست تولیدکنندگان صنایع فولاد و پتروشیمی گفت: محصولات فولادی و پتروشیمی ایران در جهان ممتاز است اما در این زمینه باید جلوی خام فروشی را بگیریم.

باید جلوی خام‌فروشی را بگیریم/ تولیدات ما در بعضی از صنایع دو برابر شده استبه گزارش خبرداغ به نقل از  ایلنا، حجت‌الاسلام حسن روحانی در نشست تولیدکنندگان صنایع فولاد و پتروشیمی گفت: شرکت‌های پتروشیمی و فولادی، هم بار سنگین تولید را بر دوش دارند و هم صادرات غیر نفتی را بنابراین تامین ارز لازم در بازار نیمایی و ایجاد اشتغال لازم برای نسل جوان و تحصیل کرده به عهده این شرکت هاست.

وی اضافه کرد: هر دو صنعت، ​ جزو صنایع پیشرفته دنیاست و محصولات ما از نظر کیفیت می‌توانند با تولیدات مشابه در جهان رقابت کنند.

روحانی گفت: طبیعی است که اگر از نظر کیفیت نتوانیم رقابت کنیم نمی‌توانیم بازار پایدار در اختیار داشته باشیم.

وی زنجیره تولید محصولات فولادی در کشور را یک گام جلوتر دانست و تاکید کرد: زنجیره پتروشیمی باید یک گام جلوتر باشد و ما باید محصولات را تا مرحله نهایی برای تامین نیاز مصرف کنندگان تامین کنیم.

رییس جمهور گفت: اکنون بخشی از واحد‌های پتروشیمی تولیدات بخش‌های دیگر را تامین می‌کنند و باید آن بخش‌ها نیز مواد مورد نیاز واحد‌های دیگر را تامین کنند در عین حال باید زنجیره در این عرصه تا مرحله نهایی کامل شود به نحوی که زنجیره‌ها در بخش‌های پایین دستی کامل شود.

روحانی افزود: در عرصه فولاد غیر از شرکت‌های فولادی، بخش‌های صنعتی نیز هستند که محصولات فولادی را مصرف می‌کنند پس باید زنجیره بخش‌های پایین دستی در این عرصه نیز کامل شود.

رییس جمهور محصولات فولادی و پتروشیمی را برای صنعت بسیار مهم دانست و گفت: اگر این محصولات را نداشتیم و می‌خواستیم نیاز‌های داخل را تامین کنیم باید میلیارد‌ها دلار مصرف می‌کردیم که این مواد را وارد کشور کنیم، اما هم اکنون در بخش‌های عظیمی از تامین این محصولات بی نیازیم.

وی تاکید کرد: موضوعی که همواره مطرح است این است که از خام فروشی جلوگیری کنیم، زیرا وقتی محصولات خام عرضه می‌شود قیمت کمی دارد، اما ارزش افزوده و تکمیل زنجیره محصولات ارزشمند است.

روحانی افزود:​ اکنون هم در پتروشیمی و هم فولاد از خام فروشی جدا شدیم و به ارزش افزوده و تکمیل زنجیره‌های تولید رسیده ایم.

تولیدات ما در بعضی از صنایع دو برابر شده است

رئیس جمهور گفت: در هفت سال گذشته از ابتدای دولت یازدهم، در بعضی از صنایع مانند فولاد و پتروشیمی، میزان محصولات تولیدی ما دو برابر شده است.

روحانی در نشست با تولیدکنندگان فولاد و پتروشیمی، افزود: در زنجیره فولاد تقریبا در هر یک از حلقه‌های زنجیره، محصولات مان دو برابر شده به طور مثال در کنسانتره، آهن اسفنجی و یا فولاد دو برابر قبل تولید داشته ایم.

رئیس جمهور گفت: میلیارد‌ها تومان مصرف می‌شود تا بتوانیم زنجیره‌های صنعتی خود را به وجود بیاوریم، این حرکت می‌تواند برای کشور اشتغال ایجاد کند و همچنین ظرفیت‌های ما را افزایش دهد.

روحانی افزود: در پتروشیمی هم تقریبا همین حالت را مشاهده می‌کنیم و محصولات ما در حوزه پتروشیمی تقریبا در این هفت سال دو برابر شده است.

رئیس جمهور در ادامه گفت: اینکه توانسته ایم تولید را دو برابر کنیم، هنر بسیار بزرگی است، یعنی هرآنچه که در دوره‌های قبل در کشور تولید شده در این هفت سال معادل همه آن‌ها در صنعت فولاد و پتروشیمی تولید داشته ایم.

روحانی افزود: در صنایع فولاد و پتروشیمی یک تحول بزرگ ایجاد کردیم، گاهی برخی روزنامه‌ها مقالاتی می‌نویسند که مثلا دولت اوراقی عرضه کرده است که باید سال آینده پرداخت شود و این یعنی برای دولت بعدی بدهی ایجاد کرده است، ما هم وقتی دولت را شروع کردیم یک بدهی کلانی بر دوشمان بود که آن را پرداخت کردیم و یک بخشی از آن به دولت بعدی منتقل می‌شود.

رئیس جمهور همچنین گفت: در تولید بنزین سال ۹۲ حدود ۵۰ میلیون لیتر تولید داشتیم که اکنون به بیش از ۱۱۰ میلیون لیتر رسیده است، در محصولات کشاورزی نیز در ابتدای دولت ۹۷ میلیون تن تولید داشتیم که اکنون به ۱۳۰ میلیون تن رسیده است، یعنی حدود ۳۳ درصد تولیدات کشاورزی ما افزایش پیدا کرده است.

روحانی عنوان کرد: امروز در زمینه گندم مصرفی مردم، یعنی نان مصرفی مردم به خودکفایی رسیده ایم و این خودکفایی پنج سال است به طور متوالی ادامه داشته، هیچگاه در طول تاریخ ما پنج سال پشت سرهم در گندم خودکفایی نداشتیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: