کد خبر: ۸۵۸۳۳۸
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۶
تعداد بازدید: ۱۷۴
روحانی در نشست خبری مشترک با نخست وزیر عراق:
رییس جمهور، گفت: ایران این آمادگی را دارد که توان و امکانات لازم را برای نیازمندی‌های ملت عراق در زمینه محصولات بهداشتی و دارویی در اختیار کشور قرار دهد و همچنین آمادگی تبادل نظر و مشورت میان مسئولین کشور را دارد.

ایران آمادگی دارد امکانات و تجربیات خود در مبارزه با کرونا را به عراق منتقل کند/ توافق برای ارتقاء روابط تجاری به میزان ۲۰ میلیارد دلاربه گزارش خبرداغ به نقل از ایلنا، نشست خبری مشترک رییس جمهوری اسلامی ایران و نخست وزیر عراق عصر امروز و پس از برگزاری دیدار میان طرفین برگزار شد.

حجت الاسلام حسن روحانی رییس جمهوری اسلامی ایران در این نشست در سخنانی ضمن تشکر از نخست وزیر عراق سفر به تهران، گفت: آقای نخست وزیر مصطفی الکاظمی در یک شرایط بسیار حساسی مسئولیت دولت عراق را بر عهده گرفتند و در طول این چند ماه حضور ایشان ما شاهد یک حرکت خوب در روابط تجاری میان دو کشور بودیم و امروز هم در این زمینه گفت‌وگو کردیم.

وی ادامه داد: در بحث‌های امروز ما در خصوص شرایط بهداشتی منطقه مسئله ویروس کرونا گفت‌وگو کردیم و جمهوری اسلامی ایران این وعده را به دولت و مردم عراق می‌دهد که با همه توان خود از نظر همه اقلام بهداشتی و دارویی در کنار ملت عراق باشد.

روحانی در ادامه بیان داشت: خوشبختانه جمهوری اسلامی ایران این آمادگی را دارد که توان و امکانات لازم برای نیازمندی‌های ملت عراق در زمینه محصولات بهداشتی و دارویی را در اختیار این کشور قرار دهد و همچنین آمادگی تبادل نظر و مشورت میان مسئولان کشور را دارد.

وی افزود: موضوع دومی که مورد بحث ما بود مسئله ارتقا و گسترش روابط تجاری دو کشور بود که اراده دو کشور برای این است که روابط تجاری فی ما بین ۲۰ میلیارد دلار ارتقا پیدا کند، همچنین دو کشور مصمم هستند تا همه مفاد توافقاتی که در سال ۹۷ و در بغداد میان دو دولت به تایید رسید را اجرایی کنند که از جمله آن توافقات در بخش اقتصادی و زیربنایی میان دو کشور مانند راه آهن شلمچه-بصره و لایروبی اروندرود است که مورد توافق قرار گرفته بود.

رییس‌جمهور در ادامه بیان داشت: در گفت‌وگوهای امروز جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد که ما همانند سال‌های قبل که در کنار ملت، دولت و ارتش عراق در برابر داعش ایستادیم، همچنان آمادگی داریم که در کنار ملت و دولت عراق برای ثبات و امنیت کشور عراق و منطقه تلاش کنیم.

وی ادامه داد: در اینجا لازم می‌دانم از دو قهرمان مبارزه با عرصه تروریسم سپهبد شهید قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس به بزرگی یاد کنم که جزو سردارانی بودند که برای امنیت عراق در طول سالیان گذشته تلاش کردند.

روحانی همچنین با تاکید بر اهمیت نقش عراق در ثبات منطقه، اظهار داشت: همچنین در گفت‌وگوهای امروز مسائلی پیرامون مسائل منطقه، ثبات منطقه و نقشی که عراق می‌تواند به عنوان یک کشور قدرتمند عربی در این خصوص ایفا کند مورد تبادل نظر و تاکید قرار گرفت.

وی در پایان گفت: بار دیگر از حضور نخست وزیر عراق و هیئت محترم همراه ایشان تشکر می‌کنم و مطمئن هستم که این سفر نقطه عطفی در توسعه روابط دو کشور دوست و برادر ایران و عراق خواهد بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: