کد خبر: ۸۵۳۲۶۴
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۱
تعداد بازدید: ۳۸۲
روحانی در جلسه هئیت دولت:
رئیس جمهور در جلسه هئیت دولت با اشاره به رحلت امام و واقعه ۱۵ خرداد، گفت: فداکاری بسیاری از مردم که در دهه‌های اخیر در کشور رخ داد که باعث حفظ انقلاب و راه آن و همچنین حیات امام عزیز و باعث ادامه رهبری ایشان شد.

فداکاری‌های مردم باعث تداوم انقلاب شدبه گزارش خبرداغ به نقل از  ایلنا، حسن روحانی رئیس‌جمهور ایران در جلسه هئیت دولت عصر روز یکشنبه ۱۱ خردادماه ۹۹ با اشاره به سالروز ۱۴ خرداد و رحلت امام خمینی(ره) گفت: رهبری انقلاب و نظام در طول ۱۰ سال تدبیر و معماری دقیق امام را برای پیشبرد نهضت و نظام جمهوری اسلامی ایران مشاهده می‌کنیم، البته اقدامات بسیار مهمی امام در سال آخر زندگیشان انجام دادند و در برخی موارد در سال آخر هم این تعبیر را داشتند که «امیدوارم خداوند ما را بپذیرد»، گویی تاکید و نگاه خود ایشان بر این بود که ماه‌های پایان زندگی‌شان است.

وی با اشاره به اهمیت پایان جنگ و قطعنامه ۵۹۸، گفت: بسیار حائز اهمیت بود که دفاع هشت ساله چگونه پایان بپذیرد که در سال پایانی عمر امام انجام شد و مسائل مهم سیاست خارجی از اینکه راه حج دوباره باید گشوده شود تا پیام معروف ایشان به گورباچف مربوط به سال آخر زندگی امام بود.

رئیس‌جمهور ادامه داد: چند مسئله مهم در پایان ماه‌های پایانی زندگی امام وجود داشت که فوق‌العاده حائز اهمیت بود، مسئله اول مسیر رهبری در ماه‌های آینده بعد از حیات امام بود که طبق قانون اساسی پیش از متمم شرط مرجعیت برای کسی که می‌خواهد رهبر نظام انقلاب اسلامی باشد مهم بود و امام این مسئله را حل کرد و با نامه صریحی که نوشت شرط مرجعیت را برداشت.

وی ادامه داد: مسئله مهم دیگری که در روزهای پایانی زندگی امام مطرح شد، اصلاح قانون اساسی بود، ایشان در اوایل سال ۱۳۶۸ قانون اساسی و اصلاح مواردی در آن را مشخص کردند و افرادی را که بنا بود این اصلاحات را انجام دهند نیز معین کردند.

رئیس شورای عالی امنیت کشور با بیان اینکه امام تاکید داشتند که اصلاح قانون اساسی باید به رای مردم گذاشته شود، اضافه کرد: بنابراین می‌بینیم که در سال پایانی زندگی امام مسائل بسیار مهمی به دست ایشان حل شد که اگر اینگونه اقدامات در ماه‌های پایانی امام انجام نمی‌شد شاید با مشکلاتی پس از وفات ایشان مواجه می‌شدیم.

وی با اشاره به رحلت امام گفت: یکی از روزهای پر غم و اندوه برای ملت ما روز ۱۳ خرداد سال ۶۸ بود که در ساعت ۱۰ و ۲۰ دقیقه شب امام از جهان وداع کردند و روز ۱۴ خرداد وفات و رحلت ایشان اعلام شد؛ مردم وفاداری خودشان را از آغاز تا پایان نشان دادند که نمونه آن عزاداری مردم و تشییع جنازه تاریخی ایشان بود و هنوز پس از ۳۱ سال مردم عشق و علاقه و پیروی از راه او را مدنظر خودشان قرار داده‌اند.

روحانی با بیان اینکه امام در سراسر زندگی و در سخت‌ترین روزها برای مردم و کشور توکل به خداوند و اعتماد به نفس و روحیه اعتماد ملی را در همه جا مشاهده حفظ می‌کرد، اظهار داشت: از همان قبل و پس از پیروزی انقلاب که کشور با آن همه مشکلات مواجه بود این روحیه حفظ شد. ۱۵ خرداد را هم پیش رو داریم که آن هم به واسطه حمایت مردم از امام و راه او بود.

وی افزود: فداکاری بسیاری از مردم که در دهه‌های اخیر در کشور رخ داد که باعث حفظ انقلاب و راه آن و همچنین حیات معنوی امام عزیز و باعث ادامه رهبری ایشان شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: