کد خبر: ۸۵۴۴۵۱
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۱
تعداد بازدید: ۱۶۹
نماینده مردم مهریز تاکید کرد: دیپلماسی اقتصادی که سال‌هاست حرفش زده می‌شود باید در این شرایط تحریمی فعال شود و مجلس یازدهم به دنبال این مار است.

روش و رویکرد مجلس باید تغییر کند‌/ مجلس یازدهم به دنبال فعال کردن دیپلماسی اقتصادی است/ باید بیشتر از قبل به بعد نظارتی قوه مقننه برسیمبه گزارش خبرداغ، محمدرضا صباغیان بافقی در گفت‌وگو با  ایلنا، درباره فعال شدن دیپلماسی اقتصادی در شرایط تحریمی کشور گفت: بحث دیپلماسی اقتصادی سال‌هاست که مطرح است، وزارت امور خارجه باید معاونت اقتصادی فعالی داشته باشد تا دیپلماسی اقتصادی ما فعال شود.

نماینده مردم مهریز خاطرنشان کرد: اقتصاد ما از یک سو با تحریم‌ها دچار مشکل شده است و از سوی دیگر با بی‌برنامگی مواجه است.

وی گفت: امروز مشاهده می‌کنیم دولت و وزارت خارجه برای فعال کردن دیپلماسی اقتصادی برنامه‌ای ندارند.

این نماینده یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: مشکلات پیگیری می‌شود اما تحریم و کرونا آنها را تحت‌الشعاع قرار داده است.

وی ادامه داد: امروز کسی برنامه نمی‌دهد اگر هم ارائه دهد، پاسخگو نیست که برنامه‌اش چند درصد اجرا شده و این خود یک نقطه ضعف بزرگ است.

صباغیان بافقی تاکید کرد: مجلس به دنبال فعال کردن دیپلماسی اقتصادی بوده و هست و این کار را برای اقتصادمان و سودآور و مفید می‌داند.

وی تاکید کرد: اگر بخواهیم در شرایط فعلی حوزه اقتصادی ما فعال شود، تنها راهش فعال کردن دیپلماسی اقتصادی است.

این نماینده مجلس درباره این‌که امروز در بعضی از بخش‌ها مردم گلایه‌هایی دارند و چگونه می‌توان آن‌ها را رفع کرد، گفت: رفع بی‌قانونی با نظارت جدی مجلس امکان‌پذیر است.

وی یادآور شد: مجلس قبلا نظارت نداشت قانون تصویب می‌کردیم و مصوبه، می‌آوردیم، لایحه به صحن می‌رسید، حرف زده می‌شد اما عمل نمی‌شد؛ لذا معتقدم روش و رویکرد مجلس باید تغییر کند‌.

صباغیان گفت: این تغییر با اصلاح آیین‌نامه صورت می‌گیرد؛ چراکه اینگونه ما می‌توانیم به بعد نظارتی برسیم، البته ناگفته نماند هیئت رئیسه و به ویژه شخص رئیس در این موضوع بسیار دخیل هستند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: