کد خبر: ۸۶۸۹۷۹
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۷
تعداد بازدید: ۲۱۲
یک نماینده مجلس شورای اسلامی درخصوص شفافیت شرکت های حاضر در بورس بیان کرد: اگر وضعیت مالی شرکت‌ها را شفاف کنیم، قطعا می‌توانیم مشارکت مردم را بالا ببریم که نتیجه آن سودهی، بالا بردن بازدهی و سامان‌دهی سرمایه‌های نقدی سرگردان خواهد بود.

ورود مجموعه‌هایی مانند شستا به بورس، موجب مشارکت مردم در اقتصاد می‌شود/ نقدینگی سرگردان را به سمت تولید ببریم تا شاهد جهش تولید و اشتغال باشیمبه گزارش خبرداغ، علی موسوی در گفت‌وگو با  ایلنا، درباره لزوم ورود شرکت‌های دولتی مانند شرکت شستا در بورس که با رشد رو به رو شده است، گفت: این که بتوانیم شرکت‌های سودده دولتی را وارد بورس کنیم تا مردم هم بتوانند در بحث‌های مختلف از جمله خصوصی‌سازی مشارکت کنند و راه هموار شود، بسیار اقدام خوبی است.

نماینده ملکان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در بحث اقتصاد مقاومتی هم گفتیم یکی از محورهایش مشارکت مردم است و ما باید اقتصاد را مردمی کنیم.

بیشتر بخوانید: 

سنگین‌ترین صف‌های خرید و فروش در بورس امروز/ صفوف فروش بانکی‌ها نفس بازار را سنگین کرد

وی ادامه داد: هنگامی که مردم در مسائل اقتصادی از جمله شکل‌گیری شرکت و کارخانه‌های بزرگ دولتی مشارکت داشته باشند؛ ما می‌توانیم بحث سرمایه‌گذاری را دنبال کنیم، زیرا به واسطه حضور مردم سرمایه‌های سرگردان وارد بازار می‌شود که از این طریق می‌توانیم از یک سو تولید را پیش ببریم و از سوی دیگر اشتغال را افزایش دهیم.

این نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: می‌دانید که اگر بتوانیم کارخانه‌های مولدی را برای ایجاد اشتغال تاسیس کنیم، می‌توانیم بیماری بیکاری را ریشه‌کن کنیم که این امر یکی از اهداف عالی مقام معظم رهبری و اقتصاد  مقاومتی است.

وی درباره این که شرکتی مانند شستا اگر وارد بورس شود چقدر ضرورت دارد که به طور شفاف و دقیق آن‌چه را که انجام داده است در اختیار رسانه‌ها قرار دهد، گفت: منظور شرکتی مانند شستا نیست، هر شرکتی که وارد بورس می‌شود باید از هر جهت آمادگی داشته باشد و خودش را به اندازه‌ای برساند که بتواند در بورس ارائه شود.

موسوی با بیان این‌که بحث شفافیت به اندازه بازدهی بسیار مهم است، گفت: اگر وضعیت مالی شرکت‌ها را شفاف کنیم، قطعا می‌توانیم مشارکت مردم را بالا ببریم که نتیجه آن سودهی، بالا بردن بازدهی و سامان‌دهی سرمایه‌های نقدی سرگردان خواهد بود. 

وی تاکید کرد: هر شرکتی وارد بورس شود، باید صلاحیت بورس را احراز کند؛ زیرا بحث شفافیت به ارزش‌گذاری بسیار کمک می‌کند که این بسیار مفید است.

نماینده ملکان در پاسخ به سوالی دیگر مبنی بر این‌که باتوجه به شرایط تحریمی چگونه می‌توانیم جهش تولید داشته باشیم، عنوان کرد: امروز در بخش تولید یکی از مشکلات ما  بحث نقدینگی است؛ تولیدکنندگانی داریم که برای خرید مواد اولیه و حتی توسعه کارخانه‌هایشان نیاز به نقدینگی دارند اما باتوجه به شرایط کشور نمی‌توانند این کار را انجام دهند.

وی با بیان این که زمانی که بتوانیم نقدینگی سرگردان را وارد تولید کنیم، تولیدکننده را توانمند کرده‌ایم، اظهار داشت: اگر  این تولیدکننده نقدینگی سرگردان را به سمت تولید ببرد، آن وقت تولید افزایش پیدا می‌کند، کیفیت بالا می‌رود، جهش تولید و اشتغال هم صورت می‌گیرد و رفع بیکاری می‌شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: