کد خبر: ۸۴۹۹۰۲
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۸
تعداد بازدید: ۴۵۹
با اینکه مون جائه این دستاورد‌های اقتصادی چندانی در طول دوره ریاست جمهوری اش در کره جنوبی نداشت و نتوانست با پیونگ یانگ ارتباط خوبی برقرار کند، اما اقدامات درست او در مقابله با کرونا، توانست ضعف‌های او در دیگر زمینه‌ها را پوشش دهد. در هر صورت، بخواهیم یا نخواهیم، کرونا، فرصت انتخاباتی خوبی برای وی بود. شرایط ترامپ در آمریکا درست برعکس شرایط مون جائه این است.

پیروزی حزب حاکم کره جنوبی در انتخابات پارلمانی با وجود ضعف‌های زیاد، فقط یک دلیل داشت: موفقیت در مهار کرونا / آیا همین عامل باعث شکست ترامپ در انتخابات ۲۰۲۰ می‌شود؟ / همه چیز به ضرر ترامپ پیش می‌رود؛ کرونا حتی اتهام تعرض جو بایدن به زن را هم به فراموشی سپردهروزنامه الشروق چاپ قاهره نوشت: پایگاه خبری «۱۸۰» در مقاله‌ای به قلم «ضیف حمزه ضیف» به بررسی پیامد‌های اقتصادی بحران کرونا در آمریکا، تاثیر این بحران بر فرصت‌های پیروزی ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری و همچنین دلیل قدرتمند شدن بایدن در این شرایط، پرداخته است.

به گزارش خبرداغ به نقل از «انتخاب»؛ در ادامه این مطلب آمده است:کووید ۱۹ سایه سنگین خود را بر ایالات متحده انداخته است و آنچه جراحت این زخم را بر پیکره سیاسی و اقتصادی آمریکا عمیقتر نموده، آن است که دونالد ترامپ ۷۰ روز پس از آنکه هشدار‌هایی را در مورد خطرناک بودن وضعیت به دلیل شیوع این ویروس دریافت کرد، اقداماتی را برای مقابله با ان آغاز کرد و تعلل زیادی به خرج داد.

با اینکه دولت فعلی آمریکا حدود ۲.۲ تریلیون دلار برای مقابله با کرونا اختصاص داده است، همچنان شرایط به نحوی پیش می‌رود که به ضرر ترامپ و به نفع جو بایدن است، کسی که حمایت خوبی از طرف برنی ساندرز دریافت کرد.

بایدن در واقع از سرگرمی مردم آمریکا به فاجعه کرونا نهایت استفاده را برد، به این دلیل که باعث شد موضوع اتهام تجاوزی که از طرف تارا رید متوجه وی شده بود، به فراموشی سپرده شده و موضوع کرونا در صدر اخبار روزنامه‌های آمریکایی قرار بگیرد.

در این شرایط، بایدن از این موارد برای پیروزی در انتخابات کمک می‌گیرد:

۱-ضعفی که ترامپ به دلیل ناتوانی در کنترل اوضاع در زمان شیوع کرونا از خود نشان داده و باعث شد ایالات متحده رتبه اول ابتلا و فوت بر اثر این ویروس در سطح جهان را داشته باشد.

۲-ترامپ هیچ تصور و برنامه‌ای ندارد، در حالی که بایدن توانست برای تمام نتایجی که این بیماری می‌تواند در آینده داشته باشد، طرح ریزی کند.

۳-بایدن از کناره گیری برنی ساندرز و جای خالی او، استفاده زیادی می‌برد.

۴-جو بایدن و ایمی کلوباچر، در مرکز حزب دموکرات قرار دارند. در حالی که الیزابت وارن در جناح چپ این حزب و برنی سندرز، در جناح راست حزب دموکراتند و سندرز خود را دموکرات مشترک می‌نامید. به این ترتیب، بایدن از دیدگاه بسیاری از آمریکایی‌ها مظهر و نماد اعتدال حزب دموکرات محسوب می‌شود.

۵-بایدن از بسیاری از آراء و افکار، دیدگاه‌های و تصوراتی که تحت عنوان برنامه‌های «حمایت اجتماعی» شناخته می‌شود، کمک می‌گیرد، که براساس آن، حاکمیت قانون و فرصت‌ها برای تمام مردم مساوی است و در این باره، مساله نژاد و تابعیت اهمیتی ندارد.

۶-جهان شاهد اولین پیروزی انتخاباتی برای یک طبقه سیاسی بود، که تعامل خوبی با بحران کرونا داشت، این مهم در کره جنوبی اتفاق افتاد، جایی که حزب رئیس جمهور کره جنوبی، مون جائه این، و هم پیمان آن، موفق به پیروزی در انتخابات پارلمان شد.

با اینکه مون جائه این دستاورد‌های اقتصادی چندانی در طول دوره ریاست جمهوری اش در کره جنوبی نداشت و نتوانست با پیونگ یانگ ارتباط خوبی برقرار کند، اما اقدامات درست او در مقابله با کرونا، توانست ضعف‌های او در دیگر زمینه‌ها را پوشش دهد. در هر صورت، بخواهیم یا نخواهیم، کرونا، فرصت انتخاباتی خوبی برای وی بود.

شرایط ترامپ در آمریکا درست برعکس شرایط مون جائه این است. رئیس جمهور آمریکا با اینکه دستاورد‌های اقتصادی زیادی داشته، اما بی تدبیری او در شرایط شیوع کرونا، باعث مرگ تعداد زیادی از آمریکایی‌ها و بحرانی شدن اوضع اقتصادی و بیکاری عده فراوانی از مردم این کشور شد.. در این حالت، رأی دهنده آمریکایی، از یک طرف نامزدی مانند بایدن را می‌بیند که ظاهرا برنامه ریزی‌های خوبی برای بهبود بخش بهداشت و درمان در این کشور دارد و منطقی‌تر به نظر می‌رسد. از طرف دیگر، ترامپ را می‌بیند که بیش از هر چیز، به منافع مالی اهمیت می‌دهد و در جریان بحران کرونا نشان داد برنامه‌ای برای شرایط بحرانی ندارد. مسلما در این میان، مردم آمریکا تصمیم عاقلانه‌ای خواهند گرفت.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: