کد خبر: ۸۴۹۷۵۱
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۸
تعداد بازدید: ۴۴۸
رئیس جمهور با اشاره به درخواست آزاد سازی ۱۸ میلیون ماسک مازاد مصرف کادر درمانی و مراکز بهداشتی کشور از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت و اعلام موافقت وزارت بهداشت، دستور موافق خود را برای تحقق این امر صادر کرد.

دستور رییس جمهور برای آزاد سازی ۱۸ میلیون ماسک مازاد مراکز درمانیرئیس جمهور با اشاره به درخواست آزاد سازی ۱۸ میلیون ماسک مازاد مصرف کادر درمانی و مراکز بهداشتی کشور از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت و اعلام موافقت وزارت بهداشت، دستور موافق خود را برای تحقق این امر صادر کرد.

به گزارش خبرداغ به نقل از شاتا، حسن روحانی، رئیس جمهور در جلسه با نمایندگان بخش خصوصی و صنعتگران کشور تصریح کرد: در دولت از ما خواسته شد که نیازمندی‌های داخلی را تأمین کنیم و مواد ضدعفونی و لوازم بهداشتی را می‌توانیم صادر هم بکنیم. ما در دولت به وزیر صنعت این اجازه را دادیم که واحد‌های تولیدی که مازاد تولید می‌کنند، بتوانند صادر هم انجام دهند.

دکتر حسن روحانی گفت: این خیلی مهم است که ما از همان روز اولی که نیازمند بودیم تا به امروز که دو ماه بیشتر نشده است، امروز در نقطه‌ای قرار گرفته‌ایم که در برخی از اقلام قدرت صادرات هم داریم.

اکنون بخوانید: 

جهانگیری: حفظ عزت و آبروی نیازمندانی که کمک دریافت می‌کنند ضروری است

وی ادامه داد: یک مقدار کمک کنیم حتی در کیت‌های تشخیص هم در آینده ممکن است نیازمندی‌های داخلی ما هم تأمین شود و صادرات هم داشته باشیم. همین امروز صبح داشتیم تصمیم می‌گرفتیم برای جلسه فردای کرونا برای ماسک که آیا در بعضی موارد الزامی کنیم یا نه، معاون وزیر صمت از وزیر بهداشت برای ۱۸ میلیون ماسک اجازه گرفت که آزاد کند.

رئیس جمهور اضافه کرد: این ۱۸ میلیون ماسک در اختیار وزارت بهداشت و درمان بود و ما گفتیم اگر نیاز ندارید آزاد کنیم. وزیر بهداشت هم گفت: نیازی نداریم. پس می‌شود قدم به قدم به جلو رفت و مشکلات را حل کرد و قدم‌های بعد هم برای صادرات قدم برداشت کما اینکه همین امروز در برخی از اقلام چنین توانی را داریم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: