کد خبر: ۸۵۴۹۱۶
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۰
تعداد بازدید: ۲۰۲
معاون اول رییس جمهور گفت: جمهوری اسلامی ایران از هیچ اقدامی برای کاهش فشار‌ها بر مردم سوریه دریغ نخواهد کرد و به فضل الهی سوریه به اقتدار، آرامش و ثبات خواهد رسید.

ایران: کاهش فشار‌ها بر مردم سوریه، دغدغه ماستبه گزارش خبرداغ به نقل از ایرنا ، معاون اول رییس جمهوری در تماس تلفنی با نخست‌وزیر جدید سوریه گفت: جمهوری اسلامی ایران به عنوان شریک راهبردی همواره در کنار دولت و ملت سوریه خواهد ماند و ترور ناجوانمردانه شهید سردار سلیمانی تغییری در سیاست‌های ایران در حمایت از سوریه و جبهه مقاومت ایجاد نکرده است.

 

«اسحاق جهانگیری» در تماس تلفنی با «حسین عرنوس» نخست وزیر جدید سوریه: 

* (با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران به عنوان شریکی راهبردی همواره در کنار دولت و ملت سوریه خواهد ماند): ترور ناجوانمردانه شهید سردار سلیمانی تغییری در سیاست‌های جمهوری اسلامی ایران در حمایت از سوریه و جبهه مقاومت ایجاد نکرده است.

* جمهوری اسلامی ایران از هیچ اقدامی برای کاهش فشارها بر مردم سوریه دریغ نخواهد کرد و به فضل الهی سوریه به اقتدار، آرامش و ثبات خواهد رسید.

* (با بیان اینکه ایستادگی دولت، مردم و نیروهای مسلح سوریه در مقابله با مشکلات نتیجه داده و این کشور به دستاوردهای خوبی رسیده است): حضور مقتدرانه سوریه در جامعه عربی نشان دهنده پیروزی مردم سوریه در مقابله با تروریسم است و همین پیروزی‌ها و دستاوردها باعث شده تا رژیم صهیونیستی مداخلات و تجاوزاتی به خاک سوریه داشته باشد که ما آن را محکوم می‌کنیم.

* باید توافقات دوجانبه در کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی و کمیته راهبردی روابط فیمابین را پیگیری کنیم تا هر چه زودتر این توافق ها اجرایی شود.

* جامعه جهانی به ویژه سازمان ملل و سایر مجامع بین‌المللی در این شرایط که بیماری کرونا ملت‌های جهان به ویژه مردم سوریه را تحت تأثیر قرار داده است، باید حمایت‌های جدی از مردم این کشور به ویژه در زمینه تأمین دارو و کالاهای اساسی انجام دهد.

* معاون اول رییس جمهوری در ابتدای این مکالمه ضمن آرزوی توفیق برای نخست وزیر جدید سوریه و آرزوی رفاه، امنیت و پیشرفت برای مردم این کشور، سلام رییس جمهوری کشورمان را به بشار اسد ابلاغ کرد.

* (نخست وزیر سوریه نیز در این مکالمه تلفنی): سیاست جمهوری اسلامی ایران در قبال سوریه که مبتنی بر حمایت از این کشور است، تبدیل به راهبردی برای تقویت روابط دو کشور در برابر جبهه مقاومت و مقابله با دشمنان این جبهه شده است. ما از کمک‌های جمهوری اسلامی ایران در حمایت از مردم سوریه و کاهش فشار بر این کشور قدردانی می‌کنیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: