کد خبر: ۸۷۴۱۷۱
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۰
تعداد بازدید: ۳۰۳
معاون امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از بهره‌برداری از سد چم‌شیر گچساران تا پایان دولت دوازدهم خبر داد.
معاون امور اقتصادی وزیر کار در کهگیلویه و بویر احمد خبر داد: بهره‌برداری از سد چم‌شیر گچساران تا پایان دولت دوازدهمبه گزارش خبرداغ به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ، معاون امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در دومین روز از سفر استانی خود به کهگیلویه و بویراحمد  از پروژه‌های فعال شهرستان گچساران بازدید کرد و با اشاره به طرح‌های وزارت کار برای توسعه این شهرستان گفت: مهم‌ترین پروژه این وزارتخانه  سد چم‌شیر است که اگرچه با تعدادی موانع روبرو است، اما امید می‌رود تا پایان دولت دوازدهم به بهره‌برداری برسد.


به گفته میرزایی، راه‌اندازی این سد کمک شایان‌توجهی به توسعه کشاورزی منطقه می‌کند.

وی درباره جرئیات کمک به پروژه‌ها نیز توضیح داد: ایجاد سازوکار برای اعطای تسهیلات و رفع موانع اداری از جمله مساعدت‌هایی است که می‌تواند به تسریع این پروژه‌ها کمک کند

معاون امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: علاوه بر این، طرح‌هایی هم برای پیشرفت صنایع تبدیلی، گیاهان دارویی، کشت گلخانه‌ای و کشاورزی نوین وجود دارد که برنامه تأمین مالی آن‌ها هم در دستور کار  قرار گرفته تا به بهبود اشتغال‌زایی کمک کند.

وی با تأکید بر ضرورت بهبود معیشت جامعهٔ کارگری یادآور شد: بر اساس قاعده‌ای که سازمان تأمین اجتماعی دارد، تلاش می‌شود ارائه خدمات بدون فرانشیز به بیمه‌شدگان تأمین‌ اجتماعی از طریق سایر مراکز خدمات درمانی نفتی و دانشگاه علوم پزشکی برقرار شود.

تأمین اعتبار پروژه‌های نیمه‌تمام «باشت» از محل طرح تسهیلات روستایی


معاون امور اقتصادی وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی همچنین پس از بازدید از پروژه‌های شهرستان باشت در استان کهگیلویه و بویراحمد، در تشریح اهداف سفر مدیران این وزارتخانه به استان گفت : به دنبال تاکید وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی،تعدادی از معاونان وزارتخانه و مدیران عامل بانک‌های وابسته به وزارتخانه ماموریت یافتند تا به ۱۰ استان که بیشترین نرخ بیکاری را در بین استان های کشور دارند، سفر کنند و عوامل مؤثر بر ایجاد ، توسعهٔ اشتغال و رفع بیکاری را شناسایی و بررسی کنند.

حجت‌الله میرزایی ادامه داد: به همین منظورمعاونت امور اقتصادی نیز مأموریت پیدا کرد پروژه‌های فعال در دو شهرستان‌ گچساران و باشت را مورد بررسی قرار دهد.

وی دربارهٔ ظرفیت های سرمایه گذاری و توسعه ای باشت اظهار کرد: در این شهرستان چند پروژهٔ تفریحی، گردشگری، خدماتی، کشاورزی، دامپروری و صنایع تبدیلی فعال است که این پروژه‌ها با تأمین اعتبار از محل طرح تسهیلات اشتغال پایدار روستایی مورد حمایت قرار می‌گیرند تا علاوه بر کاهش نرخ بیکاری استان، زمینهٔ جذب گردشگر هم فراهم شود.

وی یادآور شد: این پروژه‌ها در نشستٔ جمع‌بندی با استاندار و مدیران استان بررسی می شوند و همهٔ اقدامات مورد نیاز از قبیل ارائه تسهیلات و رفع موانع اداری انجام می‌پذیرد.

میرزایی  خاطرنشان کرد: سرمایه‌ٔ  پروژه‌هایی که اجرای آن ها بر عهده  شرکت‌های سرمایه‌گذاری وابسته به وزارتخانه است، توسط خود شرکت‌ها و صندوق‌ها تأمین می‌شود.

به دستور محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، معاونین این وزارتخانه (غلامرضا پناه معاون توسعه مدیریت و منابع، حجت میرزایی معاون امور اقتصادی و عیسی منصوری معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال ) در سفری دو روزه به منظور بررسی وضعیت طرح های اشتغالزایی ،سرمایه‌گذاری، وضعیت بیکاری، بازدید از پروژه های نیمه تمام استان به کهگیلویه و بویراحمد سفر کرده اند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: