کد خبر: ۹۷۱۲۷۳
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۰
تعداد بازدید: ۲۱۹
داوود منظور، رئیس سازمان برنامه و بودجه به تازگی آخرین آمارهای مربوط به رشد در سال۱۴۰۲ را اعلام کرد. طبق گفته منظور، رشد اقتصادی سال گذشته برابر با ۵.۷درصد بوده است.
ماه عسل رشداقتصادی دولت سیزدهم تمام شد!/ مردم رشد اقتصادی را که دولت اعلام کرده،حس نمی کنندبه گزارش خبرداغ به نقل از خبرآنلاین؛ روزنامه دنیای اقتصاد نوشت: در صورتی‌که رشد اقتصادی سالانه در سال‌1402‌برابر با 5.7‌درصد باشد، رشد اقتصادی فصلی در زمستان این سال ‌برابر با 2.8‌درصد است که حاکی از افت 2.3 واحددرصدی این متغیر در زمستان نسبت به فصل قبل است.
بررسی آمارها به ما می‌گوید که این رقم رشد فصلی، پایین‌ترین میزان رشد در دو سال‌اخیر محسوب می‌شود. رئیس سازمان برنامه و بودجه‌ پیش از این اشاره کرده‌بود که حدود نیمی از این رشد اقتصادی مربوط به بخش نفت و گاز بوده‌است. با توجه به افت این رشد به‌نظر می‌رسد اثر افزایش فروش نفت و گاز در سال‌گذشته در آمارهای رشد به‌تدریج کمرنگ شده‌است.

همچنین بررسی‌ها نشان می‌دهد بخشی از رشدهای اخیر، به دلیل به‌کارگیری ظرفیت‌های اقتصادی کشور که در دهه‌1390 و دوره کرونا مورداستفاده قرار نگرفته، بوده‌است.با توجه به این وضعیت می‌توان ادعا کرد رشد اقتصادی در سه سال‌اخیر، اگرچه رقمی بالا را ثبت کرده‌ اما کیفیت مناسبی نداشته‌است و مردم آن‌را احساس نکرده‌اند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: