کد خبر: ۹۷۱۳۱۴
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۳:۱۳
تعداد بازدید: ۱۹۹
ویتامین E از کاهش ظرفیت شناختی ما جلوگیری می‌کند و امگا ۳ که یک ماده مغذی مهم برای تشکیل و سیالیت غشاهای مغز است، از آسیب های ناشی از پیری محافظت می‌کند.

مغز خود را با کدام خوراکی سالم و تازه کنیم؟به گزارش خبرداغ به نقل از خبرآنلاین؛ گردو حاوی سطح بالایی از اسید چرب امگا ۳، اسید آلفا لینولنیک (ALA) است که برای بدن ما ضروری است، اما ما نمی توانیم آن را تولید کنیم. افزایش مصرف ALA با کاهش خطر سکته مغزی در افراد مسن مرتبط است. گردو ممکن است به شکل گیری نورون‌های جدید کمک کند و به ارتباط بین نورون‌های موجود، بهبود حافظه، توانایی شناختی و خلق و خوی ما کمک کند.

اطلاعات آنلاین در خبری نوشت:به طور کلی، به نظر می‌رسد گردو به کاهش التهاب کمک می‌کند که برای سلامت مغز مفید است. گردو سرشار از آلفا لینولنیک اسید، یک اسید چرب امگا ۳ گیاهی است. این به عنوان غذای حیاتی مغز شناخته می‌شود زیرا سرشار از آنتی اکسیدان‌هایی است که عملکرد مغز را بهبود می‌بخشد و همچنین بیماری‌ها را درمان می‌کند.

ویتامین E که از کاهش ظرفیت شناختی ما جلوگیری می‌کند و امگا ۳ که یک ماده مغذی مهم برای تشکیل و سیالیت غشاهای مغز است و از آسیب های ناشی از پیری محافظت می‌کند. آنها همچنین سرشار از آنتی اکسیدان هستند که به مبارزه با رادیکال‌های آزاد که می‌توانند به سلامت مغز آسیب برسانند، کمک می‌کنند.

گردو حاوی نوع خاصی از چربی‌های سالم امگا ۳ به نام اسید دوکوزاهگزانوئیک (به اختصار DHA) است. علاوه بر محافظت از سلامت قلب، چربی‌های امگا ۳ DHA عملکرد شناختی مغز را بهبود می‌بخشند. یک مشت کوچک گردو (تقریباً ۱/۴ فنجان) در روز برای سلامت مغز و قلب مفید است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: