کد خبر: ۸۴۹۸۸۴
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۹
تعداد بازدید: ۶۳۸
حبیب نیکزادی‌پناه می‌گوید: باتوجه به شرایطی که امروز در کشور داریم؛ دولت باید قبراق و چابک به مردم خدمت کند.

شیوع کرونا در بم کنترل شده و وضعیت مطلوب است/ دولت به فکر کارگران باشد/ دولت بسته‌های غذایی در اختیار اقشار ضعیف قرار دهدبه گزارش خبرداغ، حبیب نیکزادی‌پناه در گفتگو با ایلنا، درباره وضعیت شیوع بیماری کرونا در شهر بم گفت: حوزه انتخابیه بنده شامل ۴ شهرستان بم، ریگان، فهرج و نرماشیر می‌شود. خوشبختانه می‌توانم بگویم شیوع بیماری در این شهرستان علیرغم گستردگی آن در سراسر کشور، مطلوب و کنترل شده است.

نماینده مردم بم با بیان اینکه کشور ما یک بلاخیز است، عنوان کرد: از سی و چند بلایی که معمولا در دنیا وجود دارد؛ حداقل بیست‌ و چند مورد را در کشور خودمان می‌توانیم سراغ بگیریم. این به آن معناست که دولت، مردم و مجلس باید پیش‌بینی‌های لازم را برای ساخت زیرساخت‌های مقابله با هر بحرانی داشته باشند تا در مواقع بحران با حجم انبوهی از خسارت روبه‌ور نشوند.

وی درباره تجهیزات پزشکی و وضعیت کادر درمانی در این روزهای کرونایی در شهر بم، گفت: خوشبختانه در این چند سالی که دولت تدبیر و امید روی کار آمده زیرساخت‌های خوبی در شرق استان کرمان ساخته شده، امروز ۳ بیمارستان ما در حال کار است و یک بیمارستان شهر از ۹۶ تختخواب به ۴۰۰ رسیده است.

این عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با اعلام این مطلب که تعداد متخصص و فوق تخصص این استان از حدود ۵۰ نفر به ۱۰۱ پزشک رسیده‌است، گفت: دانشگاه علوم پزشکی بم به مجموعه‌ نیروهای انسانی و مردم آموزش‌هایی را در باب پیشگیری داده و می‌دهد برای همین مشکل حادی در منطقه نداریم و مسئولان و مردم باهم در همکاری هستند.

وی افزود: مردم شرق استان کرمان خطر این بیماری را جدی گرفتند و می‌دانند در سایه رعایت آموزش‌های پزشکی به آن دچار نمی‌شوند از همین رو امروز نسبت به جمعیت و حتی مرکز استان؛ وضعیت بهتری داریم.

این نماینده مجلس شورای اسلامی بیان کرد: دولت و مردم باید پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند تا به زودی شاهد از بین رفتن ویروس در کشور و بازگشت به حالت عادی باشیم.

وی درباره آمار بیماران کرونایی شهرستان بم گفت: حدود ۲ نفر در این مدت که کرونا شایع شده، جان خودشان را از دست داده‌اند و تعدادی در بیمارستان بستری شدند و برخی دیگر هم در قرنطینه خانگی به‌سر می‌برند.

وی دباره اینکه بیماری کرونا بر زندگی و معیشت مردم تأثیر گذاشته و عملاً اقتصاد را زمین‌گیر کرده است، اظهار داشت: دولت‌ها، فرقی نمی‌کند چه دولتی و چه هنگامی در رأس کار باشد، باید چاره‌اندیشی برای مشکلات داشته باشند و در مواقع بحران راه‌حل ارائه کنند چراکه اگر به درستی برای مشکلات فکر نکنیم، قطعا مردم که صاحبان اصلی کشور هستند، متضرر می‌شوند.

نیکزادی پناه با اشاره به اینکه دولت‌ها برخاسته از  مردم هستند، گفت: رئیس‌جمهور از دل همین مردم است و برای اینکه در مواقع نیاز و اضطرار به دادشان برسد انتخاب شده، در نتیجه انتظار این است این روزها به قشر کارگر که باتوجه به شرایط موجود، با مشکلات ریز و درشتی روبرو شده، رسیدگی شود.

وی یادآور شد: امروز کارمندان کم و بیش حقوق‌شان را دریافت می‌کنند و مشکل حادی ندارند اما افرادی مانند کارگران روزمزد هستند که روزانه باید پول به دست بیاورند تا برای شب غذایی داشته باشند. بنابراین انتظار است به آن‌ها رسیدگی شود.

نماینده مردم بم ادامه داد: وضعیت اقتصادی و معیشتی قشر کارگر و روزمزد بگیرها با مشکلات زیادی رو‌به‌رو شده است، دولت حداقل باید بسته‌های غذایی در اختیار آن‌ها قرار دهد. 

وی با تاکید بر اینکه دولت باید قبراق و چابک در خدمت مردم باشد، گفت: این حق مردم است که به آنها رسیدگی شود، دولت باید از ذخایر کشور استفاده کرده و سعی بر این داشته باشد با قرنطینه و مدیریت بحث رفت و آمدها، سریعتر ویروس را از بین ببرد تا ممکلت به حالت عادی خودش برگردد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: