کد خبر: ۶۵۴۷۴۶
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۶
تعداد بازدید: ۱۷۱۵
معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری گفت: از ابتدای فعالیت ستاد اجرایی خدمات سفر چهارمحال و بختیاری تاکنون، 2641 نفر از موزه‌های استان بازدید کردند.

بازدید 2600 نفر از موزه‌های چهارمحال و بختیاری

مصطفی هادی پور ، اظهار کرد: این تعداد از مسافران نوروزی، در شش روز گذشته از موزه قلعه چالشتر و موزه باستان شناسی شهرکرد، موزه قلعه دزک در شهرستان کیار و موزه قلعه جونقان در شهرستان فارسان بازدید کرده‌اند.

به گزارش ابسنا، وی تأکید کرد: از مجموع بازدیدکنندگان موزه‌های چهارمحال و بختیاری، یک هزار و 342 نفر از موزه قلعه چالشتر، 437 نفر از موزه باستان شناسی شهرکرد، 235 نفر از موزه قلعه دزک و 627 نفر از موزه قلعه جونقان بازدید کردند.

هادی پور افزود: در موزه قلعه چالشتر، انواع اشیای مربوط به کار و زندگی، مردم شناسی، سنگ و حمام به نمایش گذاشته شده است. در موزه باستان شناسی شهرکرد، انواع اشیای مربوط به دوران مختلف تاریخی در چهارمحال و بختیاری در معرض دید علاقمندان قرار دارد.

معاون میراث فرهنگی این اداره کل خاطرنشان کرد: در موزه قلعه دزک، انواع سنگ و پوشاک محلی مناطق مختلف چهارمحال و بختیاری به نمایش درآمده است. در موزه قلعه جونقان نیز انواع صنایع دستی و تاریخ مشروطیت در معرض دید علاقمندان قرار گرفته است.

چهارمحال و بختیاری به لحاظ شرایط اقلیمی، جغرافیایی، قومیتی، پیشینه تاریخی و قرارگیری در مسیر ارتباطی استان‌های مرکزی کشور به خوزستان و بنادر جنوب ایران، همه ساله پذیرای گردشگران و مسافران داخلی و خارجی فراوانی به ویژه در ایام نوروز است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: