کد خبر: ۹۷۱۴۲۰
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۵
تعداد بازدید: ۶۴
کارشناسان تغذیه تاکید دارند گاهی یخ‌زدگی باعث خراب شدن مواد غذایی و از بین رفتن خواص آنها می‌شود.

کدام مواد غذایی را نباید در فریزر گذاشت؟به گزارش خبرداغ به نقل از خبرآنلاین؛ فریزر وسیله خوبی برای نگهداری از مواد غذایی است اما فراموش نکنید که همه مواد غذایی را هم نمی‌توان در فریزر گذاشت.

ایسنا در گزارشی نوشت: استفاده از فریزر باعث صرفه‌جویی در زمان و هزینه می‌شود و کمک می‌کند تا موادغذاییِ فصل‌های مختلف را نگهداری کنیم. با این وجود بعضی از موادغذایی را نباید فریز کرد. بعضی از خوراکی‌ها در دمای فریزر سالم نمی‌مانند و طعم و مواد مغذی‌شان را از دست می‌دهند. دقت در نگهداری صحیح از موادغذایی، باعث سلامتی و افزایش کیفیت غذاها می‌شود.

کارشناسان تغذیه تاکید دارند گاهی یخ‌زدگی باعث خراب شدن مواد غذایی و از بین رفتن خواص آنها می‌شود. بنابر گزارش یورونیوز، بعضی از خوراکی‌هایی که هرگز نباید در فریزر نگهداری شوند عبارتند از:

- شیر و پنیر: یخ زدگی باعث جدا شدن مواد تشکیل دهنده شیر و پنیرها از یکدیگر می‌شود و آنها را غیرقابل خوردن می‌کند.

- ماست: در دمای پایین ماست بریده‌بریده می‌شود و طعمش تغییر می‌کند. شاید بپرسید روش نگهداری ماست در فریز چیست؟ باید بگوییم فریز کردن این خوراکی در کل اشتباه است. ماست یخ‌زده تنها برای آشپزی قابل استفاده است و برای مصرف مستقیم توصیه نمی‌شود چون خاصیت پروبیوتیکی‌اش را از دست داده است.

- سیب زمینی: از آنجا که این ماده غذایی آب زیادی دارد، یخ زدگی باعث می‌شود که سیب زمینی بسیار شل شود.

- غذاهای سرخ شده: یخ‌زدگی باعث می‌شود که تُردی این غذاها از بین برود و خمیری می‌شوند. در ضمن اگر مواد سرخ شده را بعد از یخ‌زدن دوباره در روغن بیندازید، غذایتان چرب‌تر می‌شود و برای سلامتی مضر است. توصیه می‌شود موادغذایی را به‌اندازه مصرف سرخ کنید تا نیازی به نگهداری نباشد.

- سبزیجات و میوه‌های خام: هر سبزی یا میوه‌ای که آب زیادی داشته باشد مانند کرفس، خیار، هندوانه و سبزهای سالادی در صورت منجمد شدن دوام نخواهند آورد. زیرا مولکول های آب درون آنها به کریستال‌های یخی تبدیل می‌شود و زمانی که برای مصرف از حال انجماد خارج شوند، شما با ظرفی از غذاهای له شده و غیرقابل مصرف روبرو خواهید شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: