کد خبر: ۹۷۱۳۴۹
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۸
تعداد بازدید: ۸۵
مطالعه محققان آلمانی نشان می دهد؛ شب های گرم ممکن است خطر سکته مغزی را افزایش دهد.

خطر سکته مغزی در این شب‌ها بیشتر می‌شودبه گزارش خبرداغ به نقل از خبرآنلاین؛ در یک مطالعه جدید مشخص شد افراد مسن، به ویژه زنان، در معرض افزایش خطر سکته مغزی در شب های گرم هستند.

مهر در گزارشی به نقل از مدیکال نیوز نوشت: گرما می‌تواند عملکرد سیستم قلبی عروقی را مختل کند و به عنوان یک عامل استرس زا عمیق عمل کند و حتی بر نحوه انقباض و گشاد شدن عروق خونی تأثیر بگذارد.

برای کاهش خطر سکته مغزی در شب‌های گرم، آب فراوان بنوشید، هوا را در گردش نگه دارید، از دوش و حمام خنک و همچنین لباس‌های خنک استفاده کنید.

طبق نتایج این مطالعه جدید، گرم شدن سیاره ما ممکن است بر سلامت انسان تأثیر منفی بگذارد.

نویسندگان این مطالعه دریافتند که خطر سکته مغزی در شب‌های گرم، به ویژه در میان زنان مسن، ۷ درصد بیشتر است.

میانگین دما برای سطوح خشکی و اقیانوسی بین سال‌های ۲۰۱۱ و ۲۰۲۰ گرم‌ترین دهه ثبت شده در سطح جهان را نشان می‌دهد و از معیار دهه قبل که در سال‌های ۲۰۰۱ تا ۲۰۱۰ تعیین شده بود، فراتر رفته است.

برای مطالعه جدید، محققان داده‌های بیماران را از بیمارستان آگسبورگ در آلمان در یک دوره ۱۵ ساله تجزیه و تحلیل کردند. آنها دریافتند که ۱۱۰۳۷ سکته مغزی بین سال‌های ۲۰۰۶ تا ۲۰۲۰، از ماه می تا اکتبر، ماه‌هایی که بیشترین گرما را داشتند، تشخیص داده شده است. میانگین سنی بیماران سکته مغزی ۷۱.۳ سال بود.

شایع‌ترین نوع سکته مغزی ثبت شده در این مطالعه، سکته مغزی ایسکمیک با ۷۴۳۰ مورد بود. همچنین ۶۴۲ سکته هموراژیک و ۲۹۴۷ حمله ایسکمیک گذرا وجود داشت.

سکته ایسکمیک زمانی رخ می‌دهد که یک رگ خونی مسدود شود. سکته‌های هموراژیک زمانی اتفاق می‌افتد که یک رگ خونی پاره شود. "سکته‌های هشدار دهنده" یا حملات ایسکمیک گذرا، انسداد موقت رگ‌های خونی هستند که شبیه سکته مغزی هستند اما منجر به علائم دائمی نمی‌شوند.

برای ارزیابی ارتباط سکته‌های مغزی با شب‌های گرم‌تر، محققان داده‌های یک ایستگاه هواشناسی محلی را تجزیه و تحلیل کردند که شرایط را ساعت به ساعت از جمله دما، رطوبت نسبی و فشار هوا را ثبت می‌کرد.

محققان افزایش جزئی را در تعداد سکته‌های گرم در شب از سال ۲۰۱۳ تا ۲۰۲۰ در مقایسه با سال‌های ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۲ مشاهده کردند، دوره‌ای که دما پایین‌تر بود.

افرادی که بیشتر در برابر گرمای شب آسیب پذیر بودند، افراد مسن‌تر، به ویژه زنان، و افرادی با علائم خفیف سکته مغزی بودند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: