کد خبر: ۹۷۱۳۵۶
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۷
تعداد بازدید: ۹۱
حداکثر مقدار مصرف روزانه نمک در افراد زیر ۵۰ سال سالم کمتر از پنج گرم و در افراد بالای ۵۰ سال، کودکان و بیماران قلبی و عروقی، فشارخون بالا و…، روزانه کمتر از سه گرم است.

حداکثر مصرف روزانه نمک در سنین مختلف چقدر است؟به گزارش خبرداغ به نقل از خبرآنلاین؛ رییس گروه تغذیه دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، بر دریافت یُد کافی به ویژه برای خانم‌هایی که تصمیم به بارداری دارند و مادران باردار و شیرده، تاکید کرد.

مهر در خبری نوشت:، فرشته فزونی، با اشاره به تبلیغات نادرست در مورد نمک دریا (تصفیه نشده و فاقد ید)، سنگ نمک و نمک‌های رنگی، گفت: مصرف این نمک‌ها به علت داشتن فلزات سنگین و آلودگی با آلاینده‌های شیمیایی بسیار مضر بوده و با خطر ایجاد سرطان همراه هستند.

وی افزود: نمک یددار تصفیه شده فاقد هرگونه ناخالصی است و مصرف نمک یددار در حد توصیه شده برای تمام افراد جامعه ضروری است و عارضه جانبی ندارد.

فزونی تاکید کرد: بیماران مبتلا به بیماری‌های قلبی عروقی، کلیوی و یا سایر بیماران مقدار مصرف روزانه نمک خود را طبق نظر پزشک معالج و مشاور تغذیه تنظیم کنند.

رئیس گروه تغذیه معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افزود: افراد برای تأمین یُد مورد نیاز بدن باید از نمک یددار تصفیه شده به مقدار کم و با شرایط نگهداری مناسب استفاده کنند.

وی خاطرنشان کرد: برای پایدار ماندن یُد باید نمک را در ظروف دربسته و تیره و دور از نور نگهداری کرد و نمک در انتهای پخت به غذا اضافه شود؛ همچنین هنگام خرید، نمک یددار تصفیه شده دارای بسته بندی مناسب، پروانه ساخت، تاریخ تولید و انقضا انتخاب شود.

به گفته این کارشناس تغذیه، طبق توصیه سازمان بهداشت جهانی، حداکثر مقدار مصرف روزانه نمک در افراد زیر ۵۰ سال سالم کمتر از پنج گرم و در افراد بالای ۵۰ سال، کودکان و بیماران قلبی و عروقی، فشارخون بالا و…، روزانه کمتر از سه گرم است. البته این میزان نمک شامل نمک‌های پنهان در غذا مانند نان، پنیر و سایر انواع مواد غذایی هم می‌شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: