کد خبر: ۹۷۱۲۰۱
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۳
تعداد بازدید: ۱۳۹
مطالعات نشان می دهد که خطر سکته مغزی در شب‌های گرم، به ویژه در میان زنان مسن، ۷ درصد بیشتر است.

هشدار! شب‌های گرم خطر سکته مغزی در این افراد را افزایش داده استبه گزارش خبرداغ به نقل از خبرآنلاین؛ تابستان با شب‌های گرمش فرا رسیده است، گرمای شبانه علاوه بر اینکه خواب را مختل می‌کند ، می‌تواند باعث بروز عوارض خطرناکی نیز شود. این را یک مطالعه جدید به ما نشان می‌دهد؛ در نتیجه یک تحقیق جدید مشخص شد افراد مسن، به ویژه زنان، در معرض افزایش خطر سکته‌های مغزی و قلبی در شب‌های گرم تابستان هستند.

همشهری آنلاین در گزارشی نوشت: مبنای این مطالعه گرم شدن کره زمین و به طبع آن گرم تر شدن شب‌های تابستان است، پدیده‌ای که امکان دارد بر سلامت انسان تأثیر منفی بگذارد.

به نوشته مدیکال نیوز، نویسندگان این مطالعه دریافتند که خطر سکته مغزی در شب‌های گرم، به ویژه در میان زنان مسن، ۷ درصد بیشتر است.

میانگین دما برای سطوح خشکی و اقیانوسی بین سال‌های ۲۰۱۱ تا ۲۰۲۰ نشان می‌دهد که ما گرم‌ترین دهه ثبت شده در سطح دنیا را پشت سر گذاشته‌ایم و از معیار گرمای دهه قبل که در سال‌های ۲۰۰۱ تا ۲۰۱۰ تعیین شده بود، فراتر رفته‌ایم.

بر همین اساس نویسندگان این مطالعه بر این مساله تاکید کرده‌اند که با پیشرفت تغییرات آب و هوایی، درک پیامدهای آن بر سلامت و رفاه انسان بیش از پیش ضروری می‌شود.

برای مطالعه جدید، محققان داده‌های بیماران را از بیمارستان آگسبورگ در آلمان در یک دوره ۱۵ ساله تجزیه و تحلیل کردند. آن‌ها دریافتند که ۱۱.۰۳۷ مورد سکته بین سال‌های ۲۰۰۶ تا ۲۰۲۰، از ماه مه تا اکتبر، ماه‌هایی که بیشترین گرما را داشتند، تشخیص داده شده است. میانگین سنی بیمارانی که دچارسکته شده بودند ۷۱.۳ سال بود.

شایع ترین نوع سکته ثبت شده در این مطالعه،۷.۴۳۰ سکته ایسکمیک مغزی مشاهده شد. همچنین ۶۴۲ سکته هموراژیک مغزی و ۲.۹۴۷ حمله ایسکمیک گذرا وجود داشت. اکثر سکته‌های وارد شده در این مطالعه سکته‌های مغزی با شدت جزئی یا متوسط (۸۵ درصد) در نظر گرفته شدند.

سکته ایسکمیک زمانی رخ می دهد که یک رگ خونی مسدود شود. سکته‌های هموراژیک زمانی رخ می دهد که یک رگ خونی پاره شود شود. «سکته های هشدار دهنده» یا حملات ایسکمیک گذرا، انسداد موقت رگ‌های خونی هستند که شبیه سکته مغزی هستند اما منجر به علائم دائمی نمی‌شوند.

برای ارزیابی ارتباط سکته‌های مغزی با شب‌های گرم‌تر سال، محققان داده‌های یک ایستگاه هواشناسی محلی را تجزیه و تحلیل کردند که شرایط جوی از جمله دما، رطوبت نسبی و فشار هوا را ساعت به ساعت ثبت می‌کرد. آن‌ها همچنین دمای روز را کنترل کردند تا اثرات آن بر حوادث سکته مغزی در شب کاهش یابد.

در نتیجه این مطالعه محققان افزایش جزئی را در تعداد سکته‌های شب‌های گرم از سال ۲۰۱۳ تا ۲۰۲۰ در مقایسه با سال‌های ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۲ (دوره‌ای که دمای هوا پایین‌تر بود) مشاهده کردند. افرادی که بیشتر در برابر گرمای شب آسیب پذیر بودند، افراد مسن تر، به ویژه زنان، و افرادی با علائم خفیف سکته مغزی بودند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: