کد خبر: ۹۷۱۳۳۲
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۸
تعداد بازدید: ۶۲
بسیاری از مردم هنوز بر این باورند که مصرف دارو برای یک بیماری روانی به این معنی است که آنها به اندازه کافی تلاش نمی‌کنند تا بهبود یابند یا فقط باید دید مثبت‌تری به زندگی داشته باشند. مصرف دارو به این معنا نیست که شما به دنبال راه راحت برای فرار از مشکلات سلامت روان خود هستید.

۴ نکته که قبل از مصرف داروهای روانپزشکی باید در نظر بگیریدبه گزارش خبرداغ به نقل از خبرآنلاین؛ علی سلیمی: به طور کلی تحقیقات نشان می‌دهد که ترکیبی از روان‌درمانی و دارو درمانی موثرترین نوع درمان برای بسیاری از اختلالات است اما این سوال که آیا داروهای روانپزشکی ارزش عوارض آنها را دارد یا خیر یک موضوع بحث مهم است. جواب مشخصی برای آن وجود ندارد اما بسیاری از افراد ممکن است مشکلاتی داشته باشند که حداقل استفاده کوتاه مدت از دارو بتواند به آنها کمک کند.

این نکات می‌تواند برای انتخاب استفاده یا عدم استفاده از داروهای روانپزشکی به شما کمک کند.

۱- آیا مشکلات شما به طور قابل توجهی زندگی روزمره شما را مختل می‌کند؟

بسیاری از افراد ممکن است چالش‌های مرتبط با افسردگی، اضطراب یا سایر اختلالات روانی داشته باشند که تا حدی فعالیت‌ها و روابط آنها را تحت تاثیر قرار می‌دهد اما برخی دیگر ممکن است تا حدی با مشکلات خود در حال دست و پنجه نرم کردن باشند که حتی نتوانند صبح از رخت‌خواب بلند شوند. در این موارد دارو برای برگشت فرد به زندگی عادی یک ضرورت است.

۴ نکته که قبل از مصرف داروهای روانپزشکی باید در نظر بگیرید

۲- آیا ترس شما از عوارض جانبی یا سایر پیامدهای دارو مانع استفاده شما از آنها می‌شود؟

بسیاری از افراد نگران عوارض داروهای روانپزشکی مانند خستگی، افزایش یا کاهش وزن، تغییر در اشتها یا میل جنسی خود را دارند. این نگرانی ها بیجا نیستند و کاملا موجه‌اند؛ اما به جای رفتن به گوگل یا رسانه‌های اجتماعی، صحبت با یک متخصص مورد اعتماد می‌تواند به شما در مورد خطرات احتمالی داروها با توجه به شرایط خاصی که دارید، کمک کند.

۳- آیا نگران برچسب‌های اجتماعی هستید؟

بسیاری از مردم هنوز بر این باورند که مصرف دارو برای یک بیماری روانی به این معنی است که آنها به اندازه کافی تلاش نمی‌کنند تا بهبود یابند یا فقط باید دید مثبت‌تری به زندگی داشته باشند. مصرف دارو به این معنا نیست که شما به دنبال راه راحت برای فرار از مشکلات سلامت روان خود هستید. به عنوان مثال اگر فردی تشخیص دیابت دریافت کند کسی او را برای استفاده از انسولین سرزنش نخواهد کرد. مغز نیز یک عضو بدن است و اگر دارویی وجود دارد که می‌تواند به مغز شما کمک کند عملکرد خود را بهبود ببخشید تا بتوانید زندگی بهتری داشته باشید، منطقی است که آن را امتحان کنید.

۴ نکته که قبل از مصرف داروهای روانپزشکی باید در نظر بگیرید

۴- تاریخچه خانوادگی شما در اختلالات روانی چگونه است؟

مهم است که سابقه خانوادگی خود را بررسی کنید. بسیاری از اختلالات سلامت روان زمینه ژنتیک دارند و در خانواده‌ها وجود دارند و دانستن تاریخچه خانوادگی می‌تواند به شما در تصمیم‌گیری آگاهانه کمک کند. این امر به ویژه در صورتی صادق است که افراد خانواده شما داروهایی مصرف کرده باشند که منجر به عوارض جانبی نامطلوب شده است.

منبع:psychologytoday

 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: