کد خبر: ۸۴۹۸۸۵
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۹
تعداد بازدید: ۴۱۳
محمدمهدی افتخاری (نماینده فومن و شفت در مجلس دهم) می‌گوید: در اجتماعاتی که در کشور و همچنین در استان گیلان مشاهده می‌کنیم، طرح فاصله‌گذاری اجتماعی و پروتکل‌های ستاد مبارزه با کرونا اجرا نمی‌شود. احتمالا مشکلات عدیده‌ای در آینده به سمت ما خواهد آمد و با موج دوم شیوع کرونا مواجه خواهیم شد.

افزایش سفرها به شمال، کشور را با موج دوم کرونا مواجه می‌کند/ با تجهیز ۱۶ بیمارستان در کشور بهتر می‌توانستیم هزینه‌ها را مدیریت کنیم/ کمک‌های معیشتی موجب دلگرمی مردم شدبه گزارش خبرداغ، محمدمهدی افتخاری در گفتگو با  ایلنا، درخصوص شمار مبتلایان به ویروس کرونا در استان گیلان گفت: در شهرستان فومن و شفت با جلسات مکرری که ازسوی ستاد مبارزه با کرونا و فرمانداری برگزار شده، شمار مبتلایان کنترل شده است اما در استان گیلان باتوجه وضعیت شهرها و هجوم مسافران مشخص است که آینده خوبی نخواهیم داشت.

وی با بیان اینکه متاسفانه آمار ورود مسافران به استان گیلان افزایش یافته است، افزود: رفت‌وآمد آزادانه مردم به صرف داشتن ماسک و دستکش، ما را با یک موج دوم شیوع کرونا مواجه خواهد کرد.

افتخاری در مورد وضعیت تجهیزات پزشکی نیز گفت: ما در تأمین تجهیزات بیمارستانی مشکل داریم؛ پیشنهاد من این بود که اگر مبلغی که برای ساخت بیمارستان صحرایی و امکانات لحظه‌ای هزینه می‌کنند، برای تجهیز بیمارستان‌ها هزینه می‌کردند، بسیار زودتر به نتیجه می‌رسیدیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر فومن بیمارستان بزرگی دارد اما متأسفانه این بیمارستان تجهیزات پزشکی ندارد. آقای وزیر ۸ ماه پیش گفت بیمارستان را به سی‌تی‌اسکن مجهز می‌کند اما هنوز هیچ دستگاهی درنظر گرفته نشده است؛ چندان که در این ایام متاسفانه بیمارستان فومن دستگاه اکسیژن‌ساز نداشت.

این عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: پیشنهاد من این است که با این مبلغ که از صندوق توسعه ملی برداشته شده، بهتر است ۱۶ شهرستان را تجهیز کنیم تا افرادی که به بیمارستان‌ها مراجعه می‌کنند، با مشکل مواجه نشوند.

وی اظهار کرد: متاسفانه رویه ما همان رویه یکبار مصرفی‌ست که درنهایت موجب می‌شود اعتبارات را از بین ببریم و پس از عبور از بحران، دست روی دست می‌گذاریم و می‌بینیم که هیچیک از بیمارستان‌ها تجهیز نشده و پول‌ها نیز هزینه شده است. این نشان‌دهنده عدم مدیریت است‌.

نماینده فومن و شفت در مجلس دهم بیان کرد: ما نیروی انسانی کم داریم و نوعاً‌ برخی از پرسنل ما از رشت می‌آیند که رفت‌وآمد برای آنها سخت است. اینها مشکلاتی است که من در طول چهار سال نمایندگی‌ام مرتباً اعلام کرده‌ام اما گوش شنوایی برای آنها وجود نداشت.

افتخاری با بیان اینکه دولت در بخش‌های متعددی به فکر معیشت مردم است، گفت: این یک میلیون تومان کمک معیشتی موجب دلگرمی مردم شد؛ ای کاش همان روز اول از ۱۷ هزار میلیارد تومانی که از صندوق توسعه ملی برداشته شد، برای هر خانواده ۵ میلیون تومان درنظر می‌گرفتند؛ ۵ میلیون تومان بعد از چهل سال برای مردمی که همیشه حماسه آفریده‌اند، مبلغ زیادی نیست و موجب امیدواری و دلگرمی آنها می‌شود.

وی گفت: الان در بخش‌های معیشتی اگر خیرین حضور نداشته باشند، کسی کمک‌رسانی نمی‌کند. کمک‌های مردمی نیز مقطعی است. بهتر است این کمک‌ها تجمیع شود و یک نفر مسئولیت توزیع را برعهده بگیرد. انتظار داریم که دولت حمایت از اقشار آسیب‌دیده را رها نکند چون بخش عمده جامعه ما اقشار محروم هستند و از نظر معیشتی مشکل دارند. همچنین لازم است دولت به قشر محروم به ویژه کارگران روزمزد نگاه ویژه داشته باشد.

افتخاری بیان کرد: در اجتماعاتی که در کشور و در استان گیلان مشاهده می‌کنم، طرح فاصله‌گذاری اجتماعی و پروتکل‌های ستاد مبارزه با کرونا اجرا نمی‌شود و من فکر می‌کنم مشکلات عدیده‌ای در آینده به سمت ما خواهد آمد و با موج دوم شیوع کرونا مواجه خواهیم شد.

این عضو کمیسیون عمران مجلس در خصوص تخت‌های خالی بیمارستان‌های فومن و شفت، گفت: خوشبختانه امروز در شهرستان فومن و شفت وضعیت تخت‌ها خوب است اما تعداد تخت در بیمارستان‌ها محدود است و اورژانس ما تخریب شده که اگر موج دوم کرونا در راه باشد، یقیناً کاستی‌هایی خواهیم داشت.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: