کد خبر: ۹۷۱۹۹۵
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۹
تعداد بازدید: ۶۷
نسل W۱۲۴ مرسدس بنز کلاس E بدون شک یکی از برجسته‌ترین خودروهای تاریخ این برند است. این خودرو یک کلاس مهندسی‌شده با طراحی جاودانه بود. این نسل یکی از قابل‌اعتمادترین مرسدس‌بنزهایی است که تاکنون ساخته شده است.

امیرمسعود عابدین_ ‌مرسدس بنز W۱۲۴ که زاییدهٔ مدیر طراحی مشهور مرسدس بنز، یعنی برونو ساکو بود، دارای ویژگی‌های متمایزی بود، مانند برف‌پاک‌کن تک بازویی که درصد بیشتری از شیشه جلو را نسبت به مدل‌های معمولی پوشش می‌داد، و همچنین چراغ‌های عقب که به‌گونه‌ای طراحی شده بودند که حتی در صورت پوشیده شدن در برف، قابل‌مشاهده باشند. این خودرو به دلیل طراحی خاصی که داشت در ایران به کُپل مشهور بود.

خودروی ۳۰ ساله ۶ میلیارد تومان قیمت خورد!/ عکس

دلایل زیادی برای دوست داشتن مرسدس W۱۲۴ وجود دارد. اما آیا پرداخت هزینه ۱۰۰ هزار دلاری (حدود ۶ میلیارد تومان) برای این خودروی ۲۹ ساله منطقی است؟ اگر برای یک E۳۰۰ نسخه دیزلی کم کارکرد باشد، چرا که نه!

خودروی ۳۰ ساله ۶ میلیارد تومان قیمت خورد!/ عکس

مرسدس بنز E۳۰۰ دیزلی مدل ۱۹۹۵ با کارکرد ۸۴۰۰ مایل یا ۱۳۵۱۸ کیلومتر به قیمت ۱۰۱ هزار دلار در Bring A Trailer فروخته شد. E۳۰۰ با موتور دیزلی به دلیل عملکرد بسیار خوب و قابل‌اطمینان، معمولاً کارکرد زیادی دارد و پیدا کردن نمونه تمیز آن بسیار دشوار است.

خودروی ۳۰ ساله ۶ میلیارد تومان قیمت خورد!/ عکس

صرف نظر از اهمیت مسافت پیموده شده، قیمت فروش این خودرو همچنان قابل‌توجه است. اما شاید بیشتر تعجب کنید وقتی بفهمید که یک W۱۲۴ E۳۰۰ با کارکرد ۱۶ هزار کیلومتری، در سال ۲۰۲۳ به قیمت ۱۵۲۶۰۷ دلار (معادل ۹ میلیارد تومان) فروخته شد!

خودروی ۳۰ ساله ۶ میلیارد تومان قیمت خورد!/ عکس

خودروی ۳۰ ساله ۶ میلیارد تومان قیمت خورد!/ عکس

منبع: carscoops

 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: