وقتی نام پورشه به میان میآید، ذهن همه بیدرنگ به سمت خودروهای اسپرت افسانهای مانند ۹۱۱ میرود، نه یک موتورسیکلت دوچرخ. اما اگر روزی نشان پورشه بر بدنه یک موتور قدرتمند برق بزند چه؟
حوالی ساعت ۹ شب سهشنبه ۲۰ خردادماه، ایرانخودرو به رویه خود ادامه داد و لیست قیمتهای اصلاحی محصولات خود را به کدال اعلام کرد تا یک جنجال خبری جدید آغاز شود و شاید هم برخی این اقدام ایرانخودرو را به صفکشی این شرکت برابر وزارت صمت تفسیر کردند.
جانشین وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور بازرگانی در نامهای به قید فوریت خطاب به مدیرعامل سازمان بورس، افزایش قیمت اعلامشده توسط ایرانخودرو را غیرقانونی خوانده و خواستار توقف اجرای آن تا طی شدن مراحل قانونی شد، این واکنش پس از تصمیم یکجانبه هیئتمدیره ایرانخودرو برای افزایش قیمت محصولات این شرکت صورت گرفت.
بنز کلاس C از سال ۱۹۹۳ تا کنون در ۵ نسل به به بازار معرفی شده و در کشورهای همچون ایران، مصر، آلمان، برزیل و … در نسلهای مختلف مونتاژ شده است. این خودرو همانطور از اسمش پیداست در دسته سدان های کلاس C قرار می گیرد و خودرو به نیمه لوکس به حساب میآید.
در جواب این سئوال که گرانترین موتورسیکلتها را کدام شرکت تولید میکند، شاید جوابهایی به ذهن همه ما برسد، ولی پاسخ درست چیز دیگری است که شما را شگفت زده میکند.
بی ام و سری ۵، بهخصوص در نسخه استیشن واگن، یکی از خودروهای محبوب و پرفروش بازار اروپا طی 2 دهه اخیر بوده است. باوجود سیاستهای حمایتی و عرضه انبوه خودروهای برقی به بازار اروپا، این خودروها همچنان نتوانستهاند بیامو سری ۵ را در فروش شکست بدهند.
در سالهای اخیر، مسأله کمبود قطعه در بازار تعمیر خودرو به یکی از دغدغههای اصلی صاحبان خودرو، تعمیرکاران و حتی فعالان صنعت خودرو بدل شده است. این کمبود نهتنها زندگی روزمره مردم را تحتتأثیر قرار داده، بلکه نشانهای از عمق مشکلات ساختاری در زنجیره تأمین و سیاستگذاری صنعتی کشور است.