کد خبر: ۹۷۱۴۴۴
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۵
تعداد بازدید: ۷۴
ضربه بزن، درآمد کسب کن؛ این شعار بازی‌هایی است که این روزها روی شبکه اجتماعی تلگرام داغ شده و با تجربه موفق نات‌کوین، حالا به تب اجتماعی در همستر کمبات دامن زده است. آیا همستربازها به آرزوهایشان می‌رسند؟

همستر کمبات راه نات کوین را می رود؟ / تفاوت جدی همستر و ناتبه گزارش خبرداغ به نقل از خبرآنلاین؛ چند ماه پیش که ربات تلگرام نات کوین با شعار ضربه بزن، درآمد کسب کن در فضای مجازی معرفی شد، بسیاری از کاربران آن را جدی نگرفتند، به‌خصوص که شعار اصلی این بازی در ابتدا «هیچ‌چیز» و «احتمالاً هیچ‌چیز» بود.

به گزارش همشهری آنلاین، در ادامه اما، سکه‌هایی که کاربران این بازی به دست آورده بودند به‌عنوان یک میم‌کوین در بازار ارزهای مجازی فهرست شد و صرافی‌های بزرگ بستر معاملات آن را فراهم کردند؛ کاربران موفق شدند سکه‌هایشان را که با ضریب یک‌هزارم به نات‌کوین تبدیل شده بود، به شیوه‌های مختلف به رمزارزهای دیگر و پول نقد تبدیل کنند و این تلنگری بود به همه کاربران که قبلاً این بازی را جدی نگرفته بودند. تلنگری که قدرت آن به سونامی هجوم کاربران به بازی همستر کمبات و سایر بازی‌های مشابه انجامید و اغلب کوچندگان تلگرام را به این سکو بازگرداند.

همستر کمبات چگونه کار می‌کند؟
در بازی نات‌کوین، کاربر می‌توانست روزانه با ضربه زدن روی یک سکه، امتیاز جمع‌آوری کند و در ازای پیوستن به برخی کمپین‌های تبلیغاتی پاداش بگیرد و عاقبت این امتیازها به ارز نات‌کوین تبدیل شد. در همستر اما جدای از امتیازات محدودی که کاربر با ضربه شدن روی یک همستری به دست می‌آورد، روزانه با ارتقای سه کارت در محیط بازی و وارد کردن اسم رمز روز با حروف مورس، ۶ میلیون سکه به کاربر هدیه می‌شود و او باید این سکه‌ها را برای ارتقای کارت‌های موجود در محیط بازی استفاده کند.

البته فعال شدن برخی از این کارت‌ها نیازمند دعوت دوستان است و همین موضوع به کلونی سازی همستر کمک می‌کند. هم‌زمان با ارتقای کارت‌ها، سیستم پاداش‌دهی بازی (پروفیت) هم تقویت می‌شود و بدون اینکه کاربر کاری انجام شود، در هر ثانیه میزان مشخصی امتیاز به او اعطا خواهد شد و حتی در صورت آفلاین بودن کاربر، این پاداش‌دهی تا سه ساعت ادامه دارد.

در حقیقت، همستر کمبات گرچه در ابتدای راه شبیه نات کوین است؛ اما فراتر از نات کوین مبتنی بر کلونی سازی و زیرمجموعه گیری است و درآمد نهایی کاربر نه بر اساس امتیازهای کسب‌شده، بلکه بر اساس میزان هزینه کرد او برای ارتقای بازی محاسبه خواهد شد. یکی از دلایل همه گیر شدن تب همستر نیز همین الزام دعوت دوستان در این بازی است که باعث شده حتی در برخی موارد سیمکارت درگذشتگان هم بار دیگر وارد تلگرام شود!

 

دلیل ظهور بازی‌های تلگرامی
در دنیای مبتنی بر اینترنت، هر چه نام و برند بزرگ‌تر باشد و کاربران بیشتری به دست بیاورد، پول و ارزش‌افزوده بالاتری ایجاد می‌کند و اهمیت اصلی بزند به تعداد کاربران وابسته است. این موضوع، اصل و اساس پیدایش اپ‌ها و بازی‌هایی است که در ازای پاداش‌های گوناگون، سعی در جذب انبوه کاربر دارند و به روش‌های متعدد آنها را به دعوت دوستان و پیروی از خط‌مشی بازی تشویق می‌کنند.

در فضای عادی، فلان بانک برای اینکه اپلیکشن بانکداری مجازی خود را در اجتماع معرفی کند و مشتری به دست بیاورد، در یک دوره، در ازای ثبت‌نام مشتری، حساب او را رایگان شارژ می‌کند و در بازی‌های تلگرام، با استفاده از ظرفیت بازار رمزارزها، کاربر را با وعده پاداش رمزارزی جذب می‌کنند.

چرا مردم همسترباز شدند؟
جدای از اینکه اغلب مردم در اجتماعات مختلف دنباله‌روی موج‌ها هستند، بازی همستر در ایران با اتکا به ماجرای نات‌کوین بسیاری را به کسب درآمد آسان و البته قابل‌توجه امیدوار کرده است؛ به‌خصوص که در اقتصاد واقعی، نیروی کار از دستمزد دریافتی راضی نیست و در تنگنای مالی، نیازهای اساسی زندگی به آرزوهای دست‌نیافتنی تبدیل شده است.

در این وضعیت، حس عقب افتادن از دیگران، باعث می‌شود اغلب افراد تابع رفتار جمعی شوند و مانند هجوم ۴ سال پیش به بورس، این بار به یک بازی تلگرامی بپیوندند. در این میان، نزول بورس به‌واسطه داغ کردن بازار رمزارزها، زمینه گرایش افراد به این بازی‌های مبتنی بر رمز ارزها را تقویت کرد. طبق آمار، ضریب پیوستن ایرانی‌ها به بازار رمز ارز بالاتر از میانگین جهانی است و فقط در چند ماه اخیر، یک‌میلیون کاربر جدید به یک صرافی ایرانی رمز ارز اضافه شد.

برآورد درآمد همستر
در بازی نات‌کوین، عده محدودی که در ابتدای راه با انتشار لینک دعوت، زیرمجموعه قوی جذب کردند، موفق به کسب درآمد بالا شدند اما درآمد کاربران عادی در دامنه کمتر از یک‌میلیون تا بالای ۵۰ میلیون قرار گرفت. در این بازی ۳۵ میلیون کاربر فعال شدند و سرانه استخراج توسط هر کاربر حدود ۱.۶ میلیون سکه بود که در ادامه به ۱۶۰۰ نات‌کوین تبدیل شد. سرانه درآمد هر کاربر در این بازی بعد از لیست شدن این میم کوین حدود ۶۰۰ هزار تومان بود که در قیمت‌های فعلی با ارزش بازار بیش از ۲ میلیارد دلاری نات، حدود ۲ میلیون تومان ارزش دارد.

نکته اساسی این است که در بازی نات‌کوین اکثریت کاربران در آخر موج به بازی پیوستند و درآمد خوبی کسب نکردند درحالی‌که بازی همستر به دلیل تجربه موفق نات، از همان ابتدا هجوم کاربران را شاهد بودیم و بخش عمده بازیگران در یک سطح قرار دارند و این یعنی کل پاداش احتمالی بازی باید بین اغلب کاربران به مساوی تقسیم شود که معنای آن پایین بودن پاداش خواهد بود. به قدل قدیمی‌ها، پول از شلوغی بدش می‌آید و هر کاری که همه انجام دهند، سود زیادی نخواهد داشت.

محل پرداخت پاداش‌ها
ارزش‌گذاری این رمزارز مبتنی بر کاربردی است که برای آن تعریف شده و در میان‌مدت، بازار به رمز ارزی که قابلیت داشته باشد بها خواهد داد. بازی‌های تلگرامی از جمله همستر نیز در پایان به عرضه یک میم کوین در بازار رمزارزها منجر خواهد شد که هزینه زیادی برای متولیان بازی نداشته و بخش از آن را به بازیگران پاداش می‌دهند.

این پاداش رایگان باعث می‌شود جمعیت زیادی دارنده آن رمز ارز باشند و اعتبار آن را افزایش دهند. درنهایت، اگر رمز ارز جدی قابلیت و کارایی بالایی داشته باشد، قیمت آن با استقبال بازار رشد می‌کند و کاربران می‌توانند با فروش یا نگهداری آن به سود برسند؛ اما از این نکته مهم نباید غافل شد که وقتی همه به میزان تقریبا برابر یک میم کوین را پاداش گرفته‌اند، ارزش آن نمی‌تواند چندان زیاد باشد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: