کد خبر: ۸۷۹۴۸۲
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۱
تعداد بازدید: ۲۹۷
معاون امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: صندوق بازنشستگی کشوری و شستا بهترین مدیریت را در ۲۰ سال گذشته تجربه می‌کنند و امروز هیچ بنگاه غیرضروری در این مجموعه وجود ندارد.

میرزایی در اصفهان: صندوق بازنشستگی کشوری و شستا بهترین مدیریت را در ۲۰ سال گذشته تجربه می‌کنندبه گزارش خبرداغ به نقل از روابط عمومی تعاون ،کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان، حجت ‌ میرزایی در نشست هم اندیشی مدیران واحدهای اقتصادی زیرمجموعه شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی و صندوق بازنشستگی کشوری در شرکت کشت و دامداری فکا اصفهان افزود: در گذشته تعداد زیادی بنگاه زیان ده و غیر ضروری در این مجموعه وجود داشت که با ساماندهی و تجدید ساختار سازمانی و صنعتی ، تعداد بنگاه های زیانده به حداقل ممکن رسیده است.
وی ادامه داد: وجود معدود شرکت زیان ده کنونی اجتناب ناپذیر است و یا در کوتاه مدت رفع مشکل آنها امکانپذیر نیست.
معاون امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه سوددهی امسال با تعدیل آثار قیمتی در شستا و صندوق بازنشستگی کشوری بی سابقه است اظهارکرد: سال ۹۵ و ۹۶ بیشترین سود شستا یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان بود اما امروز به ۲۴ هزار میلیارد تومان و میزان سوددهی صندوق کشوری در سال جاری به ۱۰ هزار میلیارد تومان رسیده است.
وی تصریح کرد: نظام بنگاه داری در اصفهان پدیده ای نهادینه شده و جا افتاده است و پیشکسوتان نسل‌های گذشته صنعت و متخصصان با روحیه خیر جمعی در کنار فعالیت‌های خود، بنگاه های خیریه نیز داشته اند.
به گفته میرزایی مسؤلیت اجتماعی باید شفاف بوده و در هزینه‌ها دیده شود، نمی‌توان از سود برای مسوولیت اجتماعی هزینه کرد چراکه سود متعلق به بازنشستگان و سهامداران است ، بر همین اساس باید نظام نامه ای در این زمینه تدوین شود تا بنگاه ها بتوانند کمک‌های موثر خود را در زمینه مسوولیت‌های اجتماعی ارائه دهند.
وی عامل اصلی موفقیت در این بنگاه ها را ثبات مدیریت دانست و گفت: شفافیت و جوان گرایی، برنامه اصلی وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی در آبان ماه سال ۹۷ اعلام شد و این وزارتخانه در بین سایر دستگاه ها رتبه اول شفافیت را دارد.
میرزایی افزود: امروز شستا، صندوق بازنشستگی کشوری، صندوق بیمه اجتماعی روستاییان،کشاورزان و عشایر و فولاد سامانه های شفافیت دارند و همه آنچه در این بنگاه ها می گذرد قابل رصد و مشاهده است.
معاون امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به نامگذاری سال ۱۳۹۹ به عنوان جهش تولید تصریح کرد: برای تحقق این موضوع مهم با حضور سازمان های وابسته و بنگاه ها در اوج تحریم و کرونا برنامه ریزی شد و امروز به طور تقریبی جهش تولید در همه بنگاه های زیر مجموعه شستا و صندوق بازنشستگی اتفاق افتاده است.
برگزاری جشنواره جهش تولید با حضور شرکت‌های بزرگ زیر مجموعه وزارت کار
میرزایی بیان کرد: جشنواره جهش تولید را در انتهای سال جاری یا ابتدای سال آینده با حضور شرکت‌های بزرگ زیر مجموعه برگزار و شرکت‌هایی را که جهش‌های بزرگی را در تولید محصول و بازسازی بخشی از خط تولید آسیب دیده داشتند معرفی خواهیم کرد.
معاون امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه اصفهان از نظر تعداد پروژه های صندوق های بازنشستگی سومین استان کشور است گفت: این استان، پس از تهران و خوزستان سومین استان دارای بیشترین شرکت وابسته به شستا از نظر تعداد و دارایی است.
میرزایی افزود: در مرحله اول همه شرکت‌ها به عنوان شرکت‌های واگذار شده از طرف دولت بوده و برخی از آنها خریداری شده ولی سرمایه گذاری تکمیلی و توسعه ای در این شرکت‌ها به طور قطع محصول تلاش مدیران در شستا و صندوق بازنشستگی کشوری بوده است.
معاون امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اهمیت هم افزایی در مجموعه شرکت های زیر مجموعه شستا افزود: هم افزایی این مجموعه ها هزینه تمام شده اجرای طرح ها را برای آنها کاهش خواهد داد.
میرزایی با بیان اینکه ۲۵ طرح شستا به تدریج راه اندازی خواهد شد گفت: شستا در سه سال آینده به بزرگترین شرکت دارنده مجتمع های دامپروری و تولید کننده شیر ایران تبدیل خواهد شد و با برخورداری از ۱۱ مجموعه خدمات رسان به عنوان بزرگترین خانواده در استان ها محسوب می‌شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: