کد خبر: ۸۶۸۹۹۹
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۵
تعداد بازدید: ۳۱۰
استقلال در فصول اخیر هرچقدر خوب گل می زد به همان اندازه راحت هم گل می خورد اما اتفاقات جدید در این مدت نوید اتفاقات مهمی در ساختار دفاعی این تیم را می دهد.

نقطه ضعف بزرگی که فکری از بین بردبه گزارش خبرداغ به نقل از جام نیوز، استقلال در فصول اخیر هرچقدر خوب گل می زد به همان اندازه راحت هم گل می خورد اما اتفاقات جدید در این مدت نوید اتفاقات مهمی در ساختار دفاعی این تیم را می دهد.

 

*استراتایم!

این اتفاق(گل خوردن در مسابقات مختلف) در اوایل فصل نوزدهم اینقدر در دقایق پایانی بازی ها استقلال را آزار داد که این تیم در دقایق پایانی یا وقت های تلف شده بازی برده را با تساوی و بازی مساوی را با باخت عوض می کرد و اصطلاح استراتایم برای همان روزها سرزبان همه فوتبالی ها افتاده بود. حتی در روزهایی که تیم استراماچونی در تبریز ۴ گل می زد ۲ گل هم می خورد!

 

*رشد گل خورده در جام حذفی!

پس از حضور فرهاد مجیدی این وضعیت نه تنها بهبود پیدا نکرد بلکه گلهای خورده استقلال در فینال جام حذفی به تعداد ۳ گل در یک بازی افزایش یافت! فارغ از اینکه قاعده تیم مجیدی بر این پایه بود که تیمش نباید مشکل گل خورده داشته باشد و در عوض باید دو برابر گلهای خورده گل بزند. این شرایط در فصول پیشتر از آن هم برای استقلال دردسرساز شده بود تا اینکه در این مدت کوتاه پس از حضور کادر فنی جدید تاحدود زیادی این نقیصه برطرف شده است.

 

*۵ بازی بدون باخت!

استقلال محمود فکری ظرف این مدت تا پیش از ورود به لیگ برتر ۴ دیدار دوستانه برگزار کرد تا به هماهنگی و تاکتیک تیمی دست پیدا کند ولی در این ۴ بازی تنها دو بار گل خورد که هر بار از روی نقطه پنالتی بود و البته استقلال در هیچ یک از ۴ دیدار تدارکاتی اش هم نباخت. استقلال محمود فکری در مصاف با مس رفسنجان هم در تداوم همین روند کلین شیت کرده و بدون گل خورده برنده شد.

 

*فکری به باخت فکر نمی کند!

با در نظر گرفتن این نکته که محمود فکری فصل پیش و در دوران حضور در نساجی هم ۱۰ بازی بدون باخت را پشت سر گذاشته و پس از حضور در استقلال ۵ دیدار بدون شکست دیگر را هم با استقلال پشت سر گذاشته است باید پیش بینی کرد این سرمربی (که در دوران فوتبالش یکی از مقتدرترین هافبک های دفاعی با شماره ۶ بود و سابقه زیادی هم در بازی در پست دفاع میانی داشت) آمده تا پیش از هر چیز مشکل گل خوردن این تیم را برطرف کند.

 

* استقلال در راه تیم ملی!

کارشناسان استقلالی طی ماه ها و سالهای اخیر بارها به این موضوع پرداخته بودند که این تیم به یک کی روش نیاز دارد. تیمی که همواره در خط آتش بین سه تیم گلزن لیگ بود گلهای بدی دریافت می کرد و امتیازات مهمی را از دست می داد و حالا مشخص شد که فکری با اصول اولیه دفاعی درصدد است تا پیش از هر اتفاقی تیمش را به گل نخوردن عادت بدهد. درست شبیه تیم ملی در دوران کی روش که نسبت به قبل از آن عادت به گل خوردن داشت ولی در جام جهانی ۲۰۱۴ و ۲۰۱۸ تیم های قدرتمندی مانند آرژانتین، نیجریه، اسپانیا، پرتغال یا مراکش در این رابطه به دردسر افتاده بودند. آنچنان که در مصاف با مس هم به وضوح دیدیم تیم رفسنجانی غیر از یکی دو موقعیت نصفه و نیمه هرگز نتوانست دروازه استقلال را به طور جدی تهدید کند.

 

*مدافعان پشت خط مانده!

این موفقیت در هفته اول روبروی مس رفسنجانی که مهره های گلزن خطرناکی هم در ترکیبش داشت در حالی بود که محمدحسین مرادمند یا محمد نادری دو مدافع جدید این تیم هنوز کارت بازی ندارند و نتوانستند در ترکیب استقلال به میدان بروند و قطعا با باز شدن پنجره نقل و انتقالاتی و حضور این دو بازیکن وضعیت از این هم بهتر خواهد شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: