کد خبر: ۸۶۷۲۱۱
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۸
تعداد بازدید: ۳۹۷
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد که هیات امنای سازمان تامین اجتماعی امروز (چهارشنبه/30 مهر) 2 مصوبه برای اجرای همسان سازی در صندوق‌های بازنشستگی فولاد و بیمه اجتماعی روستاییان، کشاورزان و عشایر تصویب کرده است.

خبر خوش برای بازنشستگان صندوق فولاد و بیمه اجتماعی/ پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی بدون مراجعه حضوریبه گزارش خبرداغ به نقل از ایلنا؛ محمد شریعتمداری، در حاشیه جلسه امروز هیات دولت، به صدا و سیما، گفت:«با اجرای همسان سازی در صندوق بازنشستگی کشوری به طور متوسط 77 درصد به حقوق بازنشستگان اضافه شد.»

وی افزود: «پیشتر همسان‌سازی در صندوق بازنشستگی تامین اجتماعی برای 3.5 میلیون بازنشسته اجرا شده بود. اجرای همسان سازی در سازمان تامین اجتماعی پس از 14 سال با طراحی مدل توسط کانون‌های بازنشستگان ممکن شد و امروز 5 میلیون خانوار از آن بهره‌مند شده‌اند.»

شریعتمداری افزود:«هیات امنای سازمان تامین اجتماعی امروز تشکیل جلسه داد و برای اجرای همسان سازی در صندوق‌های بازنشستگی فولاد و بیمه اجتماعی روستاییان، کشاورزان و عشایر تصمیم گرفت. بنابراین امروز 2 مصوبه داشتیم که با اجرای آنها، پرونده همسان سازی در سال 99 بسته می‌شود. 20 هزار خانوار روستایی مشمول اجرای همسان سازی در صندوق بیمه اجتماعی می‌شوند.»

بیشتر بخوانید: 

سنگین‌ترین ریزش دلار و سکه ثبت شد/ افت قیمت‌ها تا کجا ادامه پیدا می‌کند؟

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به برنامه‌های دولت برای پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی، گفت:«تسهیلات اشتغال روستایی و تامین مالی خرد برای بخش‌های زیر 10 هزار نفر و روستاها در نظر گرفته شده‌اند. در صورتی که پروژه‌هایی که این گروه از مردم ارائه بدهند از لحاظ اقتصادی قابل قبول باشد، تسهیلات بدون مراجعه حضوری پرداخت می‌شوند. این تسهیلات ارزان قیمت هستند.» 

وی با اشاره به پرداخت تسهیلات به زنان روستایی، گفت:«این تسهیلات از طریق صندوق ضمانت به بانوان کارآفرین در شهرهای زیر 10 هزار نفر و روستاها پرداخت می‌شوند. سقف این تسهیلات 500 میلیون تومان است.»

شریعتمداری اعلام کرد که با تسهیلات پرداخت شده به روستاییان سهم اشتغال آنها در اشتغال کشور از 3 درصد به 29 درصد رسیده است. 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: