کد خبر: ۸۴۹۷۳۳
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۸
تعداد بازدید: ۶۲۴
نماینده مردم نجف آباد در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: پسا کرونا را فقط می‌توانیم با شعار سال که رهبری فرمودند یعنی جهش تولید پشت سربگذاریم.

پسا کرونا را فقط با «جهش تولید» می‌توانیم پشت‌سر بگذاریم/ وضعیت شهر نجف آباد زرد است/ پویش کمک مومنانه اتفاق بسیار خوبی استبه گزارش خبرداغ، ابولفضل ابوترابی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره وضعیت شیوع بیماری کرونا در شهرستان نجف‌آباد گفت: وضعیت بیماری کرونا در نجف‌آباد نه قرمز است و نه سفید، این شهر در وضعیت زرد قرار دارد. 

وی ادامه داد: چه در موج‌ اول و چه در حال حاضر نمودار شیوع کووید۱۹ در نجف‌آباد نه سیر نزولی دارد و نه سیر صعودی بلکه یک وضعیت ثابت دارد.

نماینده مردم نجف‌آباد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: می‌توان گفت وضعیت شهرستان نجف آباد تقریبا به نسبت به قبل تغییر آنچنانی نداشته و روند بیماری در آنجا ثابت بوده است.

وی درباه امکانات موجود در شهرستان نجف‌آباد برای درمان و مقابله با بیماری کرونا گفت: وضعیت شهرستان نجف آباد در حوزه بهداشت و درمان خوب است، ما در این شهر امکانات مطلوبی داریم. حتی نقاهتگاهی هم فراهم شده که تا بحال خدا رو شکر استفاده نشده است.

این عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: امروز باتوجه به مجموع اقداماتی که صورت گرفته است در نجف‌آباد این آمادگی را داریم اگر وضعیت حادتر شد شرایط را کنترل کنیم. 

وی ادامه داد: دو سوم بیمارستانی که برای پذیرش بیمارستان کرونایی اختصاص داده بودیم خالی مانده است و از ۱۴۰ تخت بیمارستانی که برای پذیرش بیماران کرونایی نظر گرفته شده بود  بیشتر از ۳۰ عدد اشغال نشده است.

ابوترابی درباره وضعیت معیشتی و اقتصادی مردم در شهرستان نجف‌آباد بیان کرد: ما یک وجه تمایز با فرهنگ سرمایه‌داری غرب داریم و آن فرهنگ ایرانی و اسلامی‌ ماست، مقام معظم رهبری با همین نگاه «کمک مومنانه» را مطرح کردند.

وی ادامه داد: رهبر انقلاب با نگاه کارشناسی سبدهای ارتزاق و معیشت را برای سفره خانوارهایی که این روزها تحت فشار اقتصادی ناشی از کرونا هستند، مطرح کردند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی افزود: در شهرستان نجف آباد اقدام بسیار قشنگی را سپاه و بسیج که تحت نظر ستاد امام جمعه این شهر فعالیت می‌کنند انجام دادند آنان ۶ هزار بسته معیشتی را به دست نیازمندان رساندند. 

وی گفت: کمیته امداد امام خمینی (ره)، سازمان بهزیستی، ستاد اجرایی فرمان امام و بنیاد مستضعفان نه تنها در نجف آباد بلکه در کل کشور کارهای قشنگی را این روزها تحت عنوان کمک مومنانه انجام می‌دهند.

وی ادامه داد: اصناف، صنعت‌گران و خیرین هم به جهت این‌که امسال افطار نمی‌دهند بسته‌هایی را از مایحتاج اولیه مردم تهیه کردند و در اختیارشان گداشتند. پیش بینی ما این است حداقل حدود ۱۸ هزار بسته عذایی که مایحتاج مردم را فراهم می‌کند رایگان در اختیارشان قرار گیرد.

ابوترابی ادامه داد: راه حل مشکلات اقتصادی با شیوع کرونا در ۲ هدف کوتاه و بلند مدت قرار می‌گیرد که مقام معظم رهبری برای هر ۲ زمان راه حل ارائه کردند. ایشان برای زمان کوتاه مدت که همان رفع مایحتاج اولیه در این روزهای بیماری است کمک مومنانه و برای رفع مشکلات در بلند مدت جهش تولید را مطرح بیان فرمودند.

وی یاد آور شد: کرونا اقتصاد جهان از جمله اقتصاد ایران را تحت تاثیر خود قرار داده است که با جهش تولید که می‌توانیم این خسارات را جبران کنیم. 

نماینده مردم نجف‌آباد ادامه داد:‌‌‌ ‌کما اینکه جهش تولید را در این ایام در بحث ماسک و کیت‌های تشخیص کرونا ثابت کردیم امروز ما ۸  برابر ظرفیت تولید ماسک‌مان افزایش پیدا کرده است.

وی تاکید کرد: جهش تولید شعار نیست و تنها راه برون رفت از پسا کرونا است لذا به نظر من چه در کوتاه مدت و چه بلند مدت رهبری به زیبایی و هوشمندانه سیاست گذاری کردند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: