کد خبر: ۸۵۳۷۱۳
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۶
تعداد بازدید: ۳۱۴
ساداتی‌نژاد در صحن مجلس:
نماینده مردم کاشان در مجلس گفت: بانک‌ها چه تمهیداتی برای سال جهش تولید در نظر گرفته‌اند؟ گزارش اتاق تعاون در این خصوص گزارش مطلوبی نبود.

گزارش اتاق تعاون درباره تمهیدات بانک‌ها در سال جهش تولید مطلوب نبودبه گزارش خبرداغ به نقل از ایلنا، سید جواد ساداتی‌نژاد در جلسه علنی امروز (یکشنبه، ۱۸ خرداد) مجلس شورای اسلامی گفت: در برنامه ششم توسعه برخی موارد تعیین‌ شده که به وزارت امور اقتصادی و دارایی مربوط می‌شود که یکی از آنها مربوط به بهبود فضای کسب و کار است، در این زمینه لازم است، گزارشی ارائه شود.

نماینده کاشان در مجلس ادامه داد: بانک‌ها چه تمهیداتی برای سال جهش تولید در نظر گرفته‌اند؟ گزارش اتاق تعاون در این خصوص گزارش مطلوبی نبود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه قانون به اندازه کافی وجود دارد، ادامه داد: شاخص فلاکت، ضریب جینی، معیشت مردم و تورم در چه شرایطی قرار دارد؟ در حال حاضر حجم نقدینگی از ۲۷۰۰ هزار هزار میلیارد تومان فراتر رفته است.

وی با تاکید بر اینکه چرا بانک‌ها قوانین را رعایت نمی‌کنند، عنوان کرد: در حال حاضر قانون حذف ربح مرکب به درستی توسط بانک‌ها اجرا نمی‌شود و بانک‌ها بنگاهداری را رها نمی‌کنند و با بخش خصوصی در حال رقابت هستند.

ساداتی‌نژاد با بیان اینکه در برخی از مناطق کشور تمرکز خاص تولید وجود دارد، گفت: در منطقه کاشان بیش از ۲۰۰۰ کارخانه ریسندگی و بافندگی وجود دارد، بانک‌ها اعلام می‌کنند ۷۰ درصد فروش سال گذشته تسهیلات را در اختیار این واحدهای تولیدی قرار می‌دهند، اما با افزایش ۴ برابری قیمت مواد اولیه امکان تولید وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه در برخی از مناطق گردش مالی شهرستان‌ها بیشتر از برخی استان‌ها است، ادامه داد: چه تفویض اختیاراتی شده تا بانک‌ها در اینگونه شهرستان‌ها از تولید حمایت کنند؟

نماینده مردم کاشان در مجلس شورای اسلامی در پایان با تاکید بر اینکه در حال حاضر شمش فولاد در بورس کالا عرضه می‌شود، خاطرنشان کرد: با بورس بازی قیمت شمش فولاد ۲۰ درصد است، قیمت فوب خلیج فارس بیشتر شده، با این قیمت چگونه می‌توان میلگرد تولید کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: