کد خبر: ۸۵۲۵۰۴
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۳
تعداد بازدید: ۲۵۲
شیوع کرونا، مقامات چینی را بر آن داشته تا تجارت و مصرف حیوانات وحشی را ممنوع کنند. اما مقامات ووهان یک قدم جلوتر گذاشته‌اند و علاوه بر ممنوعیت تجارت غیرقانونی حیوانات وحشی، شکار و خوردن این حیوانات را هم ممنوع کرده‌اند.

خوردن گوشت حیوانات وحشی در ووهان چین ممنوع شدبه گزارش خبرداغ ، ووهان جایی که کانون شیوع ویروس کرونا در جهان به شمار می‌آید خوردن گوشت حیوانات وحشی را ممنوع کرد.

به گزارش بی بی سی، شیوع این ویروس، مقامات چینی را بر آن داشته تا تجارت و مصرف حیوانات وحشی را ممنوع کنند.

اما مقامات ووهان یک قدم جلوتر گذاشته‌اند و علاوه بر ممنوعیت تجارت غیرقانونی حیوانات وحشی، شکار و خوردن این حیوانات را هم ممنوع کرده‌اند.

از زمان شیوع ویروس جدید کرونا، بارها از یک بازار فروش حیوانات وحشی در شهر ووهان چین به عنوان سرمنشا نام برده شده و یک ویروس شناس چینی گفته به احتمال زیاد خفاش‌ها منشا این نوع عفونت تنفسی هستند.

فروش حیوانات وحشی در بازارهای محلی در چین بسیار رایج است و این بازارها منبع بیماری‌های جدید ویروسی شناخته می‌شوند؛ مثلا ویروس بیماری سارس که چند سال پیش ابتدا در چین شایع و بعد باعث مرگ شماری در سراسر جهان شد، از نوعی راسو به نام گربه زباد به انسان منتقل شد. گربه زباد هم از حیواناتی است که در بازارهای چین به فروش می‌رود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: