کد خبر: ۶۸۱۵۴۱
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۹
تعداد بازدید: ۸۳۵
ویتامین D یکی از ویتامینهای لازم در بدن افراد است که مصرف بیش از حد آن می تواند عوارض زیادی را ایجاد کند.
به گزارش خبرداغ به نقل از خبرگزاری میزان: ویتامین D یکی از ویتامینهای لازم در بدن افراد است که مصرف بیش از حد آن می تواند عوارض زیادی را ایجاد کند.
 
پیام فرحبخش متخصص تغذیه در گفت و گویی گفت: ویتامین D یکی از ویتامینهای لازم برای بدن و از ویتامینهای محلول در چربی است که به رشد واستحکام استخوانها کمک می کند.

وی افزود: منبع اصلی دریافت این ویتامین به جز گوشت،‌ماهی و زرده تخم مرغ دریافت نور آفتاب است توصیه می شود برای جذب ویتامین D در بدن همه افراد به مدت 20 دقیقه تا نیم ساعت در معرض آفتاب قرار بگیرند.

فرحبخش تصریح کرد: برای جذب بهتر این ویتامین از نور آفتاب بهتر است کرم ضد آفتاب استفاده نشود.

این متخصص تغذیه با اشاره به کمبود ویتامین D در بدن اظهار داشت: بیش از 80 درصد ایرانی ها دچار کمبود ویتامین D هستند که این خود می تواند در بروز و شعله ورشدن بیماری های ام اس، دیابت و پوکی استخوان موثر باشد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: افزایش بیش از حد میزان مصرف ویتامین D می تواند موجب مسمومیت، ایجاد سنگ کلیه، خستگی و بی حالی در بدن افراد شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: