کد خبر: ۶۷۸۰۰۱
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۳
تعداد بازدید: ۵۳۳
یک متخصص تغذیه با بیان اینکه تغذیه نقش چشمگیری در سلامت روان دارد، گفت: مبتلایان به ناراحتی های روحی و روانی باید به رژیم غذایی خود توجه ویژه داشته باشند .
درمان افسردگی با این میوه هاسوسن پارسای متخصص تغذیه ورژیم درمانی  اظهار داشت: تغذیه افزون بر سلامت جسم، نقش چشمگیری بر سلامت روحی و روانی افراد دارد. در میان بیماریهای شایع روحی و روانی ؛افسردگی از شیوع بیشتری برخوردار است.

وی با اشاره به اینکه برای بهره‌مندی از سلامت روح و روان تعادل میزان سدیم و پتاسیم در خون ضروری است؛ افزود: مصرف بیش از حد نمک سبب تجمع آب در بدن افراد و ایجاد ورم می‌شود.همچنین استفاده مداوم از مواد غذایی شور باعث افزایش فشار خون شده و عملکرد کلیه را با اختلال مواجه می کند.

این متخصص تغذیه و رژیم درمانی با تاکید بر اینکه کمبود نمک در  مبتلایان به بیماری دو قطبی که داروی لیتیم مصرف می کنند خطرناک است؛ اظهار داشت: مصرف اسیدهای آمینه افزایش ترشح هورمون سروتونین و بهبود افسردگی را به همراه دارد.

پارسا افزود:کمبود پتاسیم نیز گرفتگی عضلات، احساس خستگی و افسردگی را در پی دارد و مصرف میوه های قرمز، زرد و نارنجی که حاوی بتا کاروتن یا لیکوپن هستند نیز در درمان افسردگی تاثیر به سزایی دارند.

وی تصریح کرد: مصرف کافی مواد پروتئینی که حاوی اسیدآمینه تریپتوفان هستند، نیز در بهبود افسردگی مفید است.
منبع:برترین ها
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: