کد خبر: ۶۵۳۱۷۲
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۱
تعداد بازدید: ۱۱۴۹
رئیس نهضت سوادآموزی گیلان با بیان اینکه تاکنون 14 هزار و 333 نفر بی‌سواد در استان شناسایی شده‌اند، افزود: اکنون جایگاه سوادآموزی گیلان در کشور رتبه هفتم است.

شناسایی 14 هزار و 333 نفر بی‌سواد در گیلان

 نورالله اکبری، در همایش تجلیل از فعالان کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان که در مجتمع خاتم‌الانبیاء(ص) رشت برگزار شد، با اشاره به ظرفیت بالای کانون‌های مساجد گیلان در ریشه‌کنی بی‌سوادی، اظهار کرد: سواد و تحصیلات موجب رشد و تعالی جامعه می‌شود، لذا بی‌سوادی عامل بسیاری از معضلات اجتماعی است.

به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه تاکنون 14 هزار و 333 نفر بی‌سواد در استان شناسایی شده‌اند، افزود: اکنون جایگاه سوادآموزی گیلان در کشور رتبه هفتم است و امیدواریم در سال 95 بتوانیم افراد بی‌سواد‌ را زیر پوشش سوادآموزی قرار دهیم. افراد شناسایی شده که در سنین 10 تا 49 سال قرار دارند، از خواندن، نوشتن و محاسبه کردن عاجز هستند.

رئیس نهضت سوادآموزی گیلان بر افزایش تعامل نهضت سوادآموزی با کانون‌های مساجد گیلان در جهت تاکید کرد و گفت: از صدر اسلام تاکنون مساجد محل آموزش و دانایی بوده و رسالت خطیری در جنبه‌های مختلف اجتماعی و فرهنگی برعهده داشته است. کانون‌های مساجد نیز در مکان مسجد احداث شده‌اند تا همین کارکرد را به جامعه اسلامی منتقل کنند.

اکبری با اشاره به معرفی افراد بی‌سواد به کانون‌های مساجد همان منطقه، اضافه کرد: با واگذاری جذب و آموزش سوادآموزان به بخش غیر دولتی می‌توان بی‌سوادانی که در مناطق صعب‌العبور هستند را آموزش داد، در این راستا اگر یک فرد یک بی‌سواد را خواندن و نوشتن بیاموزد، بیمه شده و 700 هزار تومان دریافت خواهد کرد. با اجرای این طرح در استان زمینه اشتغال جوانان نیز فراهم خواهد شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: