کد خبر: ۶۵۳۱۸۲
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۷
تعداد بازدید: ۹۵۴
مدیرکل دفترحقوقی و املاک آموزش‌ و پرورش:
مدیرکل دفترحقوقی، املاک و حمایت قضایی وزارت آموزش و پرورش از اخذ سند برای 40هزار ملک متعلق به آموزش و پرورش خبر داد و گفت: دریک بازه زمانی 10ساله این تعداد سند به نام آموزش و پرورش صادرشده است درحالیکه تا پیش از آن فقط 8000 سند مالکیت برای املاک آموزش و پرورش صادرشده بود.
40 هزار ملک آموزش ‌و پرورش سند‌دار شدندمنطقه خلیج فارس، فریدون واسعی در گردهمایی روسای ادارات و کارشناسان حقوقی ادارات آموزش و پرورش استان‌ هرمزگان، اظهارکرد: سال گذشته هدفگذاری صدور 7000 سند املاک در دستورکار آموزش و پرورش قرار گرفت که به علت محدودیت منابع مالی مورد نیاز، تعداد سه هزار سند از برنامه پیش بینی شده صادرشد.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش رتبه دوم را دربین دستگاه‌های اجرایی در اخذ سند مالکیت دارد، خاطرنشان کرد: با بهره گیری از همه ظرفیت‌ها باید در تحصیل املاک آموزش و پرورش تلاش بیشتری صورت پذیرد چرا که برخی مناطق نشان داده‌اند با تلاش و پیگیری و استفاده از ظرفیتها می توان فراتراز برنامه پیش بینی شده نیز موفقیت کسب کرد.

واسعی همچنین با اشاره به اینکه مستندسازی املاک یکی از وظایف اصلی کارشناسان حقوقی ادارات آموزش و پرورش است بیان کرد: نکته مهم این است که اگرتنها در اسناد نام آموزش و پرورش به عنوان مالک ذکر شود به معنای احراز مالکیت این سازمان نیست و در اسناد فعلی باید نام دولت به عنوان مالک زمین شناخته شده و بهره‌برداری آن در اختیار آموزش و پرورش قرار گیرد.

مدیرکل دفترحقوقی، املاک و حمایت قضایی وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: تثبیت مالکیت دولت و دریافت سند اولویت اول وزارت آموزش و پرورش است و اسناد تعویضی در اولویتهای بعدی قرار دارند.

منبع:ایسنا

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: