کد خبر: ۹۷۶۶۰۳
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۱
تعداد بازدید: ۴۴
ولوو تأیید کرده است که نسل جدید سدان پرچمدارش را با پیشرانه الکتریکی عرضه خواهد کرد.

به گزارش خبرداغ به نقل از خبرآنلاین؛ و براساس گزارش دیجیاتو، شرکت سوئدی ولوو تأیید کرده است که نسل جدید سدان پرچمدارش را با پیشرانه الکتریکی عرضه خواهد کرد. این خودرو که درحال‌حاضر با نام ولوو S۹۰ شناخته می‌شود، احتمالاً در نسل بعد به ولوو ES۹۰ تغییر نام خواهد داد.

نسل نخست ولوو S۹۰ در سال ۱۹۹۶ معرفی شد. این خودرو درواقع مدلی تغییر یافته از ولوو ۹۶۰ بود که تا سال ۱۹۹۸ روی خط تولید قرار داشت. نسل دوم و فعلی ولوو S۹۰‌ از سال ۲۰۱۶ تاکنون روی خط تولید قرار دارد. این خودرو در سال ۲۰۲۰ به همراه مدل استیشن واگن ولوو V۹۰، فیس‌لیفت شدند. اکنون شرکت سوئدی به دنبال عرضه نسل سوم این خودرو است که با نام ولوو ES۹۰ عرضه و به عنوان یک سدان الکتریکی شناخته خواهد شد.

هرآنچه باید از نسل جدید ولوو S۹۰ بدانید/ عکس

حدس و گمان‌ها درباره نسل جدید ولوو S۹۰

می‌توان حدس زد که ولوو ES۹۰ ظاهری شبیه به محصولات فعلی این برند سوئدی داشته باشد. به‌طور مثال در نمای جلو چراغ‌های عمودی را خواهیم دید که در کراس‌اوور پرچمدار ولوو EX۹۰ نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند. همچنین از آن‌جایی که با یک سدان برقی روبه‌رو هستیم، جلوپنجره مشبک رادیاتور برای این خودرو استفاده نخواهد شد. دستگیره‌های درب و آینه‌های جانبی ولوو ES۹۰ نیز از ولوو EX۹۰ قرض گرفته خواهند شد.

هرآنچه باید از نسل جدید ولوو S۹۰ بدانید/ عکس

نسل جدید ولوو S۹۰ براساس پلتفرم ماژولار SPA۲ توسعه خواهد یافت که به‌طور مشترک توسط جیلی و ولوو معرفی شده است. این پلتفرم هم‌اکنون برای توسعه ولوو EX۹۰ مورد استفاده قرار می‌گیرد. بنابراین حدس می‌زنیم که پکیج باتری‌ها و موتور الکتریکی نسل جدید ولوو S۹۰، همانند ولوو EX۹۰ باشد. برد تخمینی این خودرو حدود ۶۴۵ کیلومتر خواهد بود.

انتظار می‌رود ولوو ES۹۰ در سال ۲۰۲۵ میلادی معرفی شود و تولید آن نیز در همان سال آغاز خواهد شد. البته ولوو هنوز به‌طور کامل خط محصول خود را با خودروهای برقی جایگزین نکرده است. این شرکت طی روزهای اخیر از دومین فیس‌لیفت ولوو XC۹۰ رونمایی کرد. بنابراین همچنان شانس عرضه ولوو S۹۰ با ظاهری جدید و پیشرانه‌های درون‌سوز طی چندسال آینده وجود دارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: